Äntligen har ännu en prins kommit till oss!

Ja nu är han äntligen här, Lillebror, ja för det är vad han heter än så länge... vi funderar fortfarande övervad han ska heta...
Han föddes Torsdagen 10/12 kl 17.23 han vägde 3805g och var 52 cm lång så det var en rejäl liten gosse som var gömd i mammas mage...

Jag började få värkar redan i Tisdags kväll ganska sent efter X antal koppar hallonbladste och en hel annanas... :) funkade tydlige... Jag kunde inte sova alls pga värkar så Martin ringde förlossningen vid 04.00 men dom tyckte vi skulle vänta hemma lite till så det gjorde vi... och värkarna blev vare sig intensivare eller tätare, men mamma kom och hämta Rasmus för säkerhetskull och vi låg i soffan hela dagen...framåt kvällen drack jag lite mer hallonbladste och sen somnade jag kl 21.00 i min säng men vaknade redan kl 23.30 igen och sen var det kört odare för varja värk som blev och ca: 5 minuter emellan men jag väntade till kl 5 då ringe Martin och vi fick komma in... efter en stunds väntan kopplade dom upp oss på CTG kurvan men då var det stopp inte en värk på d 30 min vi låg på britsen så då ville barnmorskan känna ifall ngt hade hänt och visst hade det... jag var öppen 3 cm och dom sa att vi skulle börja promenera för att få igång det igen... vilket vi givetvis gjorde, åt frukost gick i korridorerna och tog det i vår tackt och visst kom det värkar igen och ont gjorde dom oxå... efter ytterligare någon timma kännde dom igen och nu var det 4 cm så vi blev inskrivna och iväg skickade på promenad kring kss... vi gick andades och gick igen en ganska lång promenad in och sen in igen då fick jag bada och sen kopplades CTG:n på igen och allt såg bra ut... kl 13 var jag öppen 6,5 cm och nu gjorde det så ont att jag fick min först smärtlindring, Akupungtur i rygg och mage... det funkade bäst i ryggen och jag kunde slappna av bättre igen... efter ytterligare ett par promenader hade jag så ont att smärtlindring nr 2 kom fram, lustgasen, det var min bästis fram till att Lillebror var ute... kl 17.00 var jag helt öppen men vattnet hade änu inte gått så dom tog hål på hinnorna och vippsså kom det en bebis 23 minuter senare...

Känns skönt att det är över och att vi alla mår bra, nu ligger lillen och sover i vagnsinstsen och Rasmus i sin säng, jag ska starx lägga mej och i morgon ska familjen ta det lungt!

lägger upp lite bilder från förlossningen och på bebisen  ;)











Kommentarer
Postat av: Anna

Det var mig en lång förlossning... Skönt att den är över :) Vi har ju alla väntat på prinsens ankomst. Kram på er........

2009-12-12 @ 22:30:20
Postat av: sandra

å vad lika de är, och så duktigt du var!

Hörs snart vännen

kram

2009-12-13 @ 12:21:22
URL: http://morsandra.blogg.se/
Postat av: Emelie

Malin! Han är SÅ FIN!!!! :) Grattis igen! Va roligt att få läsa om allt! :)

2009-12-13 @ 16:23:52
URL: http://bebismamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0