BF är här, men inte bebisen...

Ja i dag är alltså dagen med stort D bf, men jag ser inte några tecken på att bebisen ska vilja komma ännu, visst lite samandragningar, men inte mer än någon annan kväll... Dagen har ängnats åt en långpromenad till och från stan, lussebullebak och bubbelbad hos mamma och pappa, denna mysiga dagen avslutatdes med pizza och "Flickan som lekte med elden" en film jag helt klart kan rekomendera er att se...
I morgon (Torsdag) ska jag försöka orka mej ner till jobbet för att ta tag i en hög med fakturor som ska in i datorn... ganska skönt ska det bli då får man något annat att tänka på, men jag jobbar på flex så jag ska nog sova ordentligt först, eftersom jag inte somnat före halv fyra en  enda natt denna veckan så varför skulle jag göra det idag???
I övrigt har jag inte några planer för imorgon. Känns som om man inte kan planera något eftersom man aldrig vet om man kan följfölja dagen...





Rasmus har fått börja öppna alla sina kalendrar nu, han har så många som vill ge honom det så han har två pressentkalendrar ( en från farmor och en lego kalender från mormor och morfar) sen har han naturligtvis även tv/radio kalendern som min mormor fått från sitt jobb på radio skaraborg... Älsklingen är helt uppe i detta med kalendrarna och i går kväll när Martin kissa honom innán vi gick och la oss så fråga han
" mamma jag får öppna ett paket från kalendern i morgon också va?"  hahaha dom är för sköna barnen...
Igår va vi dessutom och gav Rasmus den andra Svininfluensa sprutan och han var så himla duktig!!!  Han är ju väldigt rädd för sprutor och vill inte bli stucken, detta upp kom efter en mkt svår lunginflamation för 1,5 år sen, vi blev liggande på Visby lassarett i tre dygn med penselin intraviöst och han hade massor med vätska i lungorna... Efter den upplevelsen har vi varit tvugna att vara minst två vuxna varje gång han ska till doktorn för att kunna hålla honom stilla. Men inför sprutan igår hade vi pratat massor om att det inte gjorde ont förra gången och att det inte va farligt... min mamma följde med för säkerhetsskull eftersom jag inte kan hålla honom när han får panik pga magen. Men min duktiga kille gick direkt in till BVC sköterskan och satte sig i stolen, jag satte honom i mitt kän ist och han fällde två tårar när hon stack honom sen var det bra... ingen panik alls!!! När han hade varit så duktig fick han öppna första paketet i sin kalender som jag hade tagit med...
Så nu är han och jag iaf vaccinerade och Martin ska få genom jobbet i veckan oxå...
Nu blir det sängen i ett försök att sova, misslyckas troligen men man kan ju hoppas :)





Kommentarer
Postat av: sandra

Lycka till Malin när det än sätter igång, man vet ju aldrig.

Jag hade ju inte haft en enda jävla sammandragning som gjort ont innan vecka 40+3, då känndes det uppgivet :-)

Och sen bara rätt som det var kom ju allt på en gång .

Bebbem kommer nog strax ska du se :-)

Puss

2009-12-03 @ 09:49:20
URL: http://morsandra.blogg.se/
Postat av: Emeliie

Tack för tipset!! Jag ska gå in och kika på Bjarnes. Har inte ens tänkt på den affären, att det finns barnkläder där ;) Det kanske finns mer söta saker därinne? Har ni köpt mycket till er nya bebis eller har ni mycket efter Rasmus? :) Man vill ju inte köpa för mycket heller, för man kommer säkert få massor av kläder i presenter osv sen!



Nu håller jag tummarna att det snart sätter igång för dig så ni får träffa den lill* :D



Kramar Emelie

2009-12-04 @ 11:36:58
URL: http://emeliiepettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0