Julafton var god, men alldeles för kort...

Då var julafton förbi för denna gången... känns alltid lika snopet tycker jag... man går och väntar och grejar flera veckor innan det är dags och sen är den stora dagen över fortare än en vanlig dag... dessutom blir man så himla trött de andra dagarna i julhelgen att det blir ännu mer snopet... Jaja Julafton är ju mysig iaf, och vår tradition med fondy på julaftonskväll är det bästa med allt ihop =)
Vi fick massor med fina klappar iaf bla. presentkort på EM möbler, pengar, presentkort på massage, klippning ich färgning av mitt hår och en ansiktsbehandling, tallrikar och massor med annat smått och gott. Kan inte skriva allt för då dkulle ni inte orka läsa... Barnen fick oxå massor med fina klappar och framför allt Rasmus... hans absoluta favvo kom från mormor och morfar som köpt "små einsteins" en rymdraket med gubbar till som han följer på Playhouse disney, han fick massa andra fina julklappar också bla en klocka av morbror anton som han tjatat om hela hösten... sen fick han ett nattduksbord oxå, inköpt på IKEA, Martin skulle ge sig på detta förut men misslyckades ganska rejält med ihop sättningen och allt blev spegelvänt, så jag ska nog snällt be min kära pappa komma och hjälpa oss med detta i morgon... Melvin fick mest bra och ha saker eftersom han inte är medveten om detta med jul ännu, så det mesta var kläder men även en BABY BJÖRN bärsele som han redan älskar, han har idag somnat i den 3 gånger och tycker det är jätte mysigt att sitta där... Martin och jag har för första året på 6,5 år inte bytt julklappar, vi sa att huset,bilen och all renovering fick vara julklapp nog för detta året, och det kändes skönt, då hade man en mindre att handla till...
Imorgon hoppas jag på lite roligare väder, sol och -5 grader vore toppen, vill att Rasmus ska få prova sina skriskor på isbanan som finns bakom vårt hus, ja dom gör om bndyplanen till is bana när det är kallt... dessutom så skulle jag behöva en lång promenad och då vill jag inte ha snöblandat regn som faller...

På söndag kommer min morbror, hans tjej och lilla Astrid hit och äntligen så ska vi få träffa min lilla kusin som kom till världen 2 veckor innan Melvin... ska bli mys att träffa dom igen...

Jag lägger upp lite bilder från igår  GOD FORTSÄTTNING PÅ ER ALLA =)


Svärmor väntar på paket



Rasmus är inte rädd för tomten iaf



Det kom en tomte även på Juldagen, han skulle dela ut gittans paket



Mamma och Pappas hund Winnie hade en trogen plats vid vagnen hela kvällen, hon vaktade Melvin när han sov... Hon är väl för go =)


Kommentarer
Postat av: Emeliie

Åh va sött att hon vaktar er lille bebis!! :D Hoppas mina vovvar gör likadant ;)

2009-12-28 @ 09:37:11
URL: http://emeliiepettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0