Utskrivning från BB, sjuk 4-åring och vackert snölandskap

Det var ett par dager sen jag skrev nu, men man hinner inte med datorn lika mkt när vi är hemma alla fyra, man vill ju umgås med pojkarna då... Igår tog vi det riktigt lungt och gjorde ingenting, skönt...
Idag där emot ringde klockan 07.30 och då var det bara att gå upp och få iväg Rasmus till dagis där han skulle vara kl 09.00, jag matade och klädde på mej och Melvin för att åka till KSS så fort Martin kom tillbaka från dagis...
Ef´tersom jag ville åka hem så fort efter förlossningen så fick vi vara på BB vård i hemmet tills idag, vilket innebär att dom har ringt oss och kollat att allt varit bra... så när vi kom dit så skulle dom ta PKU-provet och min lille älskling var så arg och lessen när dom gjorde det stackars liten, gjorde så ont i  mig när han skrek för att dom stack honom, men det är ju för hans eget bästa är det bara att intala sig...
Han vägdes också och han hade gått ner hela 125 g så nu väger han 3675g istället för 3805g men det är helt normalt att de går ner såpass mycket innan mjölkprodutionen kommit igång ordentligt vilket jag kan lova att den har gjort nu... Känner mej som Dolly Parton eller nåt, brösten är stora,onda och tunga, men när tillgång och efter frågan har stabiliserat sig lite så kommer det nog bli bättre...

Rasmus kom hem från dagis kl 14.00 oc då hade han 38,9 i feber... så han blir hemma nu till efter jul... var uppe och kännde på honom nyss och han var jätte varm så det fick bli en omgång alvedon till och så hoppas vi att det är bättre i morgon så han kan gå ut och leka i snön i slutet av veckan... fint det är med snö förresten hoppas verkligen att den får ligga så vi kan gå till pulkbaken lite...
Imorgon blir det vältill att vara inne med Rasmus och hitta på inne saker... Tur vi är hemma båda två nu så vi kan gå ut lite i omgångar iaf... kan bli lite segt annars...

Ska se vem som vinner Hells kitchen nu, hoppas det blir Dave... Natti på er!





världens finaste pojkar=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0