Fredags mys!!

Förlåt, det var ett tag sen jag skrev här nu, men jag har inte haft ork eller så mkt att skriva om så det har lixom inte blivit av...
Ionsdags när mina pojkar kom hem från dagis och jobb så tog vi bilen till skövde för att handla julklappar, dessvärre blev det inte några julklappar utan bara amningsbh till mig och en ny tomtedräkt till Rasmus så han kan vara tomte på lucia i år... När vi kom hem ble det matlagning och slappande framför burken :)
Igår (Torsdag) så var vi bjudna hem till Martins föräldrar för att äta middag och titta när Martins morbröder stycka upp kött efter deras slakt gris. Dom är nämligen bönder på Torsö och har sjukt mkt kor och ett par grisar dom göder upp varje år... d  va riktigt kul att titta på när dom skar upp revben, kotletter och karréskivor av denna köttbit dom hade med sig... dom hade även varit ute i en av alla deras skogar och huggt en ute gran till oss som ska få stå utanför vårt fönster och lysa såsmåning om... Men inne gran får vi köpa i år, har haft två tosögranar inne och båda åren har vi fått slänga ut granen pga barrning efter bara ett kort tag så nu köper vi en i år...

Denna dagen har jag och Rasmus som alla andra fredagar varit hemma och lediga... Rasmus har bara inte riktigt fattat att det innebär sovmorgon så han vaknade 7.20 hrm tyckte jag om det, men han e ju så stor och redig nu mera så jag kan ju ligga kvar i sängen och han leker eller tittar på barnprogram till nio iaf... efter denna "sovmorgon" tog vi en tripp ner till skara centrum för att kolla in lite julklappar, blev inte så många inhandlade eftersom Rasmus är lite för rastlös för att springa i massa affärer... men fick tag på en julklapp till Martins föräldrar iaf och Rasmus fick en liten stund inne på ugglan innan vi och mamam åkte till Mc Donalds för att äta lite mat... nu i eftermiddag har jag åter igen städat eftersom det blir skitigt hemma hos oss innan damsugarn har kommit in i skåpet igen. Precis lagom till att jag var klar kom Sandra och Wille förbi på kaffe och lite lek... Nu ska jag alldeles strax laga mat och sen blir det Johan Falk nr 5 i kväll ska bli skönt att slappa tillsammans med Martin :)
Imorgon är planen att jag och Rasmus ska följa med Mamma och pappa till fornbyns julmarkand medan Martin jobbar ett par timmar...
Ha en trevlig fredagkväll nu alla glada, det ska jag ha :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0