MVC idag igen

Detta har varit en hackig och ganska jobbig dag...
Började med ett besök på MVC i morse, det var iof roligt allting såg bra ut och jag slapp ta en vaccinspruta till eftersom Socialstyrelsen beslutat att det ska räcka med en för gravida... När vi var färdiga begav vi oss till andra delen av vårdcentralen för att vaccinera Rasmus mot flunsan och där var vi inte ensamma kan jag lova... vi kom före nio och fick lapp nr 20, som tur var behövde vi inte vänta många minuter innan det blev vår tur, men det värsta var att se min lilla guldklimp så ledsen... Han är så hysteriskt rädd för sprutor att jag och Martin tillsammans hade svårt att hålla honom. Men så fort hon hade lyckats sticka och han insåg att det faktiskt inte gjorde ont lugnade han sig och blev stolt över att han klarat det :D så det var en glad kille som åkte med pappa hem och åt glass för att han hade varit så duktig...
Själv fick jag åka till jobbet ett par timmar men det är inte bra när man kommer kl 09.30 och ska gå hem 13.00 det blir väldigt hackigt så det blev inte så himmla mkt vettigt gjort, jag fick fixa lite inför Andreas 30-årskalas som blir på Lördag :) ska bli kul men vi får se hur länge jag orkar vara med, får ta bilen ner så jag kan åka hem om jag blir jätte trött vilket är troligt...
När jag sen kom hem efter att han festat med pizza som jag blev så otroligt sugen på så la jag mej i soffan och skulle kolla på tv och tro det eller ej men jag somna som en stock... Vaknade av att min kära mamma ringde fel på min mobil, men men klockan var ändå ca 16.00 då så jag behövde allt vakna, sen fick man traska i väg till dagis och hämta solskenet, ja för tro det eller ej men han har varit en ängel hela eftermiddagen och kvällen... Nu sover han sedan länge sött i våra sängar :o för han började gnälla om att han hade ont i armen dom hade gett han sprutan i när han skulle lägga sig så jag ville inte dividera och bli osams när han varit så glad och go hela kvällen :)
När han somnat kom sandra hit med lite saker vi köpt utav dom till bebisen, en badbalja, ett babygym och en mobil... jätte fina saker som inte ser använda ut, vi passade på att sitta och tjöta lite oxå ( alltid lika mysigt med dej Sandra) och dricka lite kaffe så klart... Nu väntar jag på att Martin ska komma hem och se på Hells Kitchen med mej, det är så kul att se alla utbrott som Gordon Ramsey alltd får :D efter det blir det sängen om jag nu kan sova vill säga, men det är nog inte något problem ikväll heller... tyvärr eller vad ska man säga? börjar ställa in mej på att det kommer dröja lång tid innan ngt händer, men hoppet finns ju alltid...
Nä god natt på er mina kära vänner :D


Kommentarer
Postat av: sandra

tycker alltid det är mys o träffa dig me malin :-)

Hoppas du fick sova i natt för bebis och kaffet ;-)



Kram o puss

2009-11-11 @ 15:11:20
URL: http://morsandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0