Världens tråkigaste söndag?!

Ja jag tror nog att detta har varit den tråkigaste söndagen som någosin har inträffat?!
Har för det första inte varit sugen på att göra något annat än att ligga i sängen å se på film typ, men så funkar inte livet med en 4-åring hemma. Det var bara att snällt gå upp och fixa frukost... som tur är så är man gravid och kan skylla på hormoner och foglossningar ;) så jag fick gå upp och krypa ner en stund till efter maten medan Martin och Rasmus lekte med bilar... Men när klockan började närma sig 13.00 så fick jag kliva upp igen eftersom Martin hde bestämt tv-spels dejt med en kompis... jag fick för mig att vi skulle baka chokladbollar vilket jag och Rasmus gjorde, men dom är redan slut ;) hehe så kan det gå...
Rasmus har testat sina föräldrar mer än vanligt i helgen troligtvis pga vädret och att det inte har varit något vidare att vara ute och pyssla.
Så det har blivit några diskussioner under helgen, men nu sitter han snällt framför Nalle Puh och äter den sista chokladbollen. Martin sitter framför sitt älskade tv-spel och jag har hamnat här framför datorn... inte helt ovanligt i denna familjen hehe...
Mamma och Pappas hund Winnie är här oxå hon ligger så snällt och sover i hallen efter en mindre mysig promenad i det fantastiska vädret vi har... egentligen bor hon hos mormor och morfar nu, för mamma,pappa, min lillebror Anton och hans tjej Lisa åkte till Gran Canaria i fredags... :O och vi fick vara hemma i regnet :(
inte för att jag på något sätt missunnar dem detta... har man inte varit ledig på hela sommaren så behöver man absolut en vecka så här års för att orka... men man kan få vara lite avis, men för vår del hade det ju inte gått ändå, jag är ju inte flygbar om man säger så hehe...

Igår var vi på skararevyn på stadt, svängom, den var faktiskt riktigt rolig och jag skrattade flera gånger. Rasmus var oxå med och var helt otroligt redig, satt och titta hela tiden och var helt fachinerad av skådespelet på scen. tror att han kommer bli en liten teater apa han tycker att det är jätte kul att leka teater och att se på teater...
annars var går dagen fylld med städning, tr¨kigt men sant och väldigt behövligt, men nu när hunden varit här i dag så får jag nog ta fram damsugaren en gång till...

Vi va ju faktiskt lediga i fredags oxå då passade vi på att träffa mina goa mammor och deras barn hemma hos madde, vi var 8 barn och 4 vuxna i en lägenhet... men barna var helt otroliga inte speciellt högljudda för att vara så många och inte mycket konflikter blev det heller någon enstaka, men d blir det ju alltid...
Sen tog vi oss en shopping tur till coop och sen hämtades laddaren till kameran så nu äntligen kan jag ta bilder igen :) lägger upp lite mag bilder nu igen :)




V 34+3





Tack och hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0