Vad e d för fel?!

Ja som rubriken lyder börjar jag fundera på vad det är för fel på folk idag...
Tidigt i morse rånade några en värdecetral i Sthlm på miljoner... hallå va fan tänker ni med? tror ni inte att ni kommer bli upptäkta eller, sno en helekopter och fira säckar med pengar upp i den... känns som hela alltet är taget ur en film eller nåt... sånt hände ju bara inte...

Dessutom blev en 17-åring knivskuren i halsen av sin 24 åriga granne pga en fest som väsnades trotts att de hade sagt till... Jaha och det skulle ge grannen rätt att sätta en kniv i halsen på honom eller?!
Det är inte heller länge sen en gravid tjej blev svårt knivskuren av sin sambo här i Skara... Jag bara undrar vart världen är på väg och vad det är för värld vi sätter barn till livet i?! Man kan ju knappt gå ut utan att man ska behöva vara rädd för droger,knivslagsmål eller liknande... Nä jag vill slå ett slag för fred!!! Om inte vi kan hålla sams i lilla Skara, Sverige under 2000-talet när det finns alla möjligheter till det så undrar jag hur man ska kunna hålla sams i länder där man behöver slåss för att överleva med mat och tak över huvudet... nä fy skäms på alla som bor i detta land, vi måste bli bättre på att visa varandra respekt!!!!

Jag vill att mina barn ska kunna vara ute när dom kommer upp i den åldern utan att vara rädda för vapen av olika slag!!!!!

Va bara tvungen att skriva av mig lite!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0