Oj nu var det ett tag sen... igen

Ojsan nu va d så där länge sen igen...
Ja i veckan har jag mest tränat, och promenerat... hade fått en fråga ifall jag går på nåon speciell diet, och det kan man nog inte säga att jag gör, försöker äta rätt bara. Frukosten brukar bestå av youghuert naturell med fullkornsflingor och två knäckemackor, vanlig lunch med mkt grönsaker och något liknande till kvällsmat. Blir jag sötsugen mellan målen så blir det morötter eller äpplen. Försöker vara på gymmet 4 ggr/vecka och ta en promenad med eller utan barnvagn varje dag. Det går inte så fort, men det funkar långsiktigt och jag vill att det ska funka för jämnan. Man kan få äta popcorn och cola zero en till två ggr i veckan oxå, men kan rekomendera morots/gurk stavar med tzatziki.... mumma =)

I dag började dagen pissigare än piss... Rasmus och jag hade ett gigantiskt bråk här hemma och ja har nog inte kommit över det riktigt än... anledningen var att han inte klädde på sig utan det tog nästan en timma innan han hade klätt på sej, han hade bara ett par rena byxor oxå och dom kunde han inte ha... så två dåliga moron humör möttes och det var ingen höjdare... men i eftermiddag ska vi åka och handla lite nya fina kläder till Rasmus eftersom han inte har så mkt byxor och nästan alla t-shirts börjar bli lite små. Kalsonger är även det en bristvara så det får bli en ny garderob till herrn =)
Melvin ska oxå få lite mjukisbyxor eftersom han nästan bara har jeans och det är ju inte alltid bra när man ska åka bli långt osv. Kanske kan hitta några fina billiga t-shirts till Martin oxå  han har inte så många precis...

I morgon är det fredag och Valborgsmässoafton, då blir det FEST! ska gå ut på krogen för första gången på ett år =) ska bli super skoj och det bli dessutom med massa härliga människor... hoppas bara att det blir fint väder så vi kan sitta på Sandras fina inglasade altan =)

håll nu tummarna för att jag och Rasmus inte behöver bråka när vi ska handla iaf...

Ha det bra =)


Kommentarer
Postat av: Tilde



Grymt Malin! Keep up the good work!

Jag är långtifrån lika duktig som du!

2010-04-30 @ 01:35:10
URL: http://fredstam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0