2010-04-20

Dags att blogga lite igen då... vet inte riktigt vad jag ska skriva om... har inte hänt så mkt sen sist... Rasmus tränat för fullt med sin nya cykel, går lite sådär,den är liite för stor så starta och stanna själv är svårt... annars går det som en dans... I lördags hade vi barnkalas för honom och det var riktigt mysigt. vi bestämde att vi inte skulle bjuda massa dagis kompisar då han aldrig leker med dem efter dagis. Men det var ett glatt glass ätar gäng som lekte både ute och inne i lokalen...
På kvällen skulle vi åka hem till mamma och pappa och grilla och ha en riktig mys kväll hade vi tänkt, men ki fick vi... när middagen var klar så fick pappa slänga sej iväg till Milano för att hämta hem svenska turister som inte kunde flyga hem. Mammas jour telefon började ju ringa tok mkt eftersom 54 personer skulle bokas in på bussen som skulle ta dem hem till Stockholm... så jag packade in barnen och Martin i bilen och körde hem dem sen fick jag slänga mej i väg till kontoret och fixa med väg pappren som man måste ha med sej när man kör buss utomlands. När bussen var på väg så fick mamma och jag åka och möta en annan buss som behövde ha lite grejer från den bussen som gick ner till Italien, eftersom mammas telefon ringde oavbrutet vågade hon inte köra till jung där vi skulle möta bussen själv så jag fick agera chaufför =)

I söndags hade båda mina underbara barn en riktigt hemsk dag, gapa skrika inte sova... dessutom hade Martin innebandy på brandstationen i Lidköping så ja fick va hemma själv med dem ett par timmar, men när han kom så tog jag och Rasmus varsin cykel och åkte till badhuset, helt själva, kändes som att han behövde lite egentid med sin mamma, blir ju inte så ofta längre tyvärr... så mysit hade vi iaf...

Jo igår (måndag) var ja och Melvin på babycafé på Öppna Förskolan tillsammans med massa andra mammor och deras små killar (konstigt nog är alla 7 pojkar) hade jätte kul och mysigt att få prata med andra mammor e alltid roligt... När vi satt där så blev både jag chris och emelie hungriga så vi gick fram till Mangos för lite lunch, där satt vi på deras uteservering med vagnarna och njöt i solen (nåja en stund sov alla tre iaf)

Nu ska jag snart dra mej upp en våning och lägga mej, ska träna en sväng i morgon sen blir det förmodligen en sväng till Babyproffsen i skövde för att inhandla en fotsack till Melvins sitt¨del på vagnen... missade det när vi köpte den... kanske att jag hinner med en fika med Emelie oxå, hoppas på det...

bjuder dagen till ära på lite nya fina bilder på mina underverk :

 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0