den trista "vara själv helgen"...

... Blev inte alls så trist å tråkig som jag trott...
Igår var det ju som jag skrev barnensdag på stan så Rasmus och Melvin följde med Farmor och Farfar dit en sväng innan vi skulle vidare på barnkalas till en av Rasmus dagis kompisar, en mkt trevlig tillställning med "sjörövar" tema som inehöll skattjakt och diverse roliga pirat äventyr... När vi kom hem så ville inte Farmor lämna ifrån sej Melvin riktigt än så hon behöll honom hemma en stund till innan han kom hem och vi åt lite gott å myste i soffan innan barna skulle hoppa i säng, något som Melvin protesterade ganska vilt mot så mamma fick nog och tog med honom ner och vagnade honom till sömns ist... Efter det bunkrade jag upp mej i soffan med godispåsen och såg på"bröllopsfotografen" den har jag sett massor med ggr men den e så söt... Martin kom hem å d blev lite mys i soffan;) innan sängen ropade efter oss och kors i taker, Melvin sov hela natten i sin säng i sitt rum... JAAAA vi fick sova!!!

Min älskade pojkvän lät mej sova i morse innan han skulle till jobbet så jag gick väl upp typ halv tio lr ngt... göttans vill jag lova.
Men när han åkt till jobbet tog jag och barnen en promenix till stan för att inhandla alvedon till min sååå förkylda sambo (konstigt att d blir så synd om honom när han blir förkyld, men om mej va d f*n inte synd om). Iaf när vi kom in på Munken ringde min mobil och det var morfar som ringde, mormor och han är på gotland och nu har dom ställt ut Chilli i två dagar, jag anade direkt att hon hade tagit Certet eftersom morfar ringde, men inte bara det hon blev BIR oxå Bäsr I Rasen alltså med Cacib (är ett internationetllt cert) helt sjukt kul.... jag började nästa lipa inne på munken, en blandning av glädje och avundsjuka, för jag ville så gärna gjort det själv... men nu gjorde jag inte det och d e bara att var super glad för att vår hund är så fin=)
Just i detta nu skulle jag tro att Mormor är inne i BIG:et Bäst I Gruppen, där tävlar alla hundar som blivit BIR i grupp 8 mot varandra (grupp 8 är apporterande hundar och den som vinner där tävlar vidare i BIS:et Best In Show asså... men hon vinner aldrig BIG:et men ändå så kul att d gått så bra idag och detta ska jag fira med ett glas vin eller två ikväll...

Nu har jag iaf varit på jobbet och skrivit in fakturor igen och när jag kom hem låg alla mina tre killar å sov, en i vagnen och d andra två i varsin soffa haha så söta dem är...
så nu passar jag på att fixa lite annat när inte d andra är vakna =) 

Bye bye



Jag å "Chilli" för två år sen i gbg, gud va jag va smal (ångest)



Chilli och Rasmus leker sommaren 08 då hon var liten valp =)

Kommentarer
Postat av: Tilde



Nej, whisky var inte svaret det heller. Halsen var lite bättre än stund, men imorse när jag vaknade var det värre än någonsin. Ont i halsen, ögonen helt ihopklibbade och ja. Usch. Kändes som att hela huvet var insvept i ludd. Men nu har jag ju all tid i världen att bli frisk, får väl börja med kamomillte, vitlök, varmt bad.. och tack för tipset på hostmedicin! Krya på er därborta :)

2010-08-30 @ 16:42:34
URL: http://fredstam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0