nä nu blir jag depp...

på vädret asså... varför kan det aldrig vara lagom, för bara ett par veckorsen var det på tok förvarmt, svetten rann bara man funderade på att röra på sej och att jobba va inte någon hitt när svetten rann av en bara man var i matsalen där jag jobbade... ingen hitt alls... men nu är det istället endast 15 grader å regn hela dagarna... vart tog vädret lagom vägen? vi bor ju faktiskt i landet lagom... 25 grader varmt och sol tack d e va jag vill ha... man kan hitta på saker utan att riskera värmeslag men det är ändå s¨å pass varmt att man kan ligga på stranden =)
Jaja tyvärr så e ju vädret ett av dom få saker man inte styr över...

Igår var jag och Martin iväg i skövde, d blev ett besök på babyproffsen ( där jag höll på att få spel på den okunniga sommarpersonalen) vi fick med oss våra trappgrindar hem och även lite andra barnsäkerhets artiklar... när vi va klara lyckades jag tjata på Martin så vi åkte förbi mio och gissa jag fick min byrå =D helt överlycklig men tyvärr var det 3 veckors leverans tid då den inte fanns hemma utan vat tvungen att beställas... lite trist... iaf så åkte vi hem och lät barnen vara kvar hos svärmor och svärfar en stund så vi kunde skruva upp de stackars grindarna i lugn och ro, men va tror ni händer? Idioten till tillverkare har bara skickat med skruvar i en av våra två förpackningar och jag kan säga att irritationen var HÖG... nå väl vi fick ju komma överens om att det var mest akut att få upp grinden på nedervåningen då Melvin börjat klättra upp i trappan och på övervåningen är vi inte så ofta så då kan vi bära eller ha honom i hans säng medan vi grejar... så i morgon eftermiddag är det jag som ska åka över till BP igen och ha skruvar eller en ny grind...

I morgon börjar Martin att jobba oxå... har lite ångest över det, då blir man själv hemma med barnen igen och ska vädret vara så här pissigt så kan dagarna bli fruktansvärt långa... eftersom Rasmus dessutom inte kommer börja på dagis igen på ett par veckor så kommer han behöva sysselsättas ganska rejält... tur att jag har Karin hemma med Saga varannan vecka och att Anna med barn har semester nu iaf... då kan man ju umgås några dagar i veckan iaf...

Har suttit här framför datorn ett par timmar nu å letat möbler till barnens rum, Rasmus måste få en riktig säng och Melvin behöver ha allt just nu äger han bara en säng i möbel väg... så nu hoppas jag att jag ska lyckas med konsten att få Martin att följa med till Ikea nästa helg...

lägger upp en bild på byrån vi köpt =)

Byrå

nu får ja ta tag i dagen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0