en helt vanlig natt i mitt helt "vanliga?!" liv...

Detta att äta rätt och röra sej är inte min grej asså... detta med maten går helt ok men motionen är d värre med... får lixom inte ändan ur vagnen att gå ner till gymmet eller ta en promenad i regnet på kvällen... när barnen är i säng vid 20 tiden vill in trötta bulldegs kropp bara krypa upp i soffan mellan soffkuddar och min sambos goa famn och halv titta på något skit program som man inte vill se men eftersom det inte finns ngt annat på burken får det väl stå på... när klockan sen börjar närma sej 22 skruvar jag på mej och ska snart masa mej från soffläge till sängläge, väl i sängen kan jag inte somna trotts att jag för ynka 10 minuter sen bara ville hoppa i säng och sova... men då börjar grubblandet och det dåliga samvetet för att jag inte tog en promenad/ sväng till gymmet ändå... Lagom tills jag grubblat färdigt och är pågränsen till sovande så börjar Melvins skrik från rummet breve, bara att stiga upp, försöka stoppa in nappen, sov då ungen, nähä, traskar ner i med trött bebis på armen endast iklädd trosor, i samma stund som jag når botten våningen slår det mej att om någon pervers granne eller annan idiot står och glor i fönstret nu så får dom se mina urmjölkade ica kassar till bröst hänga på den degiga magen men orka bry sej om d, titta då för fan om ni tror att d kan få er upphetsade... tillbaka i sängen med vällingflaska i ena handen somna nu då Melvin... Nu när har klockan hunnit till midnatt och Melvin sluumrar in för andra gången och jag bär försiktigt tillbaka honom i sin säng, yes han sover... kryper återigen ner mellan mina goa lakarn och ska somna när min sambo för första gången på 2 timmar ger ifrån sej ett ljud och inte vilket som hellst utan " ZZZZZZ"... sparkar honom ett antal gånger i sidan i hopp om att han ska förstå vad jag vill... men inte förän jag skällt på honom så slutar det och äntligen sluter jag mina ögon en timma efter midnatt... men redan kl 06.00 valnar mitt lilla yrväder till liv igen och han far som en tornado i sina föräldrars sängar medan hans mamma bönar om en timmas sömn till... då tar hon i med rådjurs ögonen och överdriften väcker sin andra hälft och säger vänligt men bestämt (nåja kanske inte så vänligt, men d lät bättre ) nu får du ta honom jag har bara sovit 3 timmar (ska ju va 5 men va fan lite dåligt samvete av att han snarkat som en gris hela natten ska han väl ha) jag måste få sova om jag ska orka med barnen... och han tar honom tills d är dags för jobb men inte sover jag för d, min sambo fattar nämligen inte att han ska ta med honom upp så jag kan sova... när älsk åkt till jobbet myser jag och barnen en stund i sängen innan d är dags för dagens bestyr och när kvällen kommer ja då börjar sagan om igen....


så ja d kanske inte är så konstigt att jag inte pallar mej ut på kvällen, men va f*n ni mina vänner som läser detta sparka mej ur soffan på kvällen snälla jag måste motionera...





d blir tufft att ta sej tillbaka till denna student kropp, men d ska gå!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Om Rasmus cyklar, tror du han accepterar att vi tar med ´dig på promenad ? :)

2010-08-18 @ 10:47:22
URL: http://emeliemelker.blogg.se/
Postat av: Tilde



Klart du fixar det Malin! Melvin gillar inte att gå promenader med vagnen? Önskar jag bodde närmare, då hade vi kunnat träna ihop, alltid enklare om man är två..

2010-08-18 @ 18:39:51
URL: http://fredstam.blogg.se/
Postat av: Anonym

lillgumman, du duger som du är! Vet att du vill komma i form igen men har man det tufft för tillfället så orkar man inte...

Du är nybliven tvåbarnsmamma och får strunta i träningen när sömnen krånglar...

Men snart en vacker dag, då melvin växt till sig lite och kommit tillbaka i sina banor kommer du klara detta!

Du kan och du kommer bli smal igen och snyggare än någonsin!

Puss din soffliggande granne/sandra

2010-08-18 @ 20:56:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0