Banta mera

så där nu sover lilleman, Rasmus ligger i soffan å glor på tv =/ och jag hamnade här efter att ha gjort i ordning på maten, ska strax ta fram räkningarna och betala dem och sen ska jag byta i tvätt maskinen och plocka iordning här lite. Tror att jag ska ta en lång promenad sen när Martin kommit hem, att få komma ut och ränsa huvudet lite vore inte alls dummt. Ska ju ta tag i detta med vikten nu efter nyår, vilket innebär att jag kommer vara sten hård mot mej själv. Blir jag sugen så kan jag ta en frukt, knäckemacka eller morot ist för en kaka, men allra hellst ska jag avstå från allt ihop. Då är det bäst... Har ju faktiskt lyckats banta en gång förut, när jag gick ner 17 kg inför min student 2008 men jag var dum nog att gå upp allt och lite till under graviditeten 2009.
Men för att tappa kilona då så gick jag promenader på 1,5 till 2 timmar varje dag oavsett väder eller tid, kom Martin hem från jobbet kl 22 på kvällen ja då klädde jag på mej och gick minst en timma innan jag gick hem och la mej. Jag låg på matttan i vardagsrummet varje kväll och gjorde minst 50 armhävningar och 100 situps. Jag måste återfå den motivationen och ta tag i det igen. Det ska gå en gång till! Jag kommer säkert tvivla och trilla dit, men då måste jag ta mej vidare igen. Om jag unnade mej något under den bantningen så var det alkohol, det blev endel festande eftersom det var sista terminen på gymnasiet, popcorn och colazero. Det var det jag gav mej själv när jag nått ett delmål. Om jag blev sugen på kvällarna när jag satt själv hemma så skalade jag morot efter morot och drack mängder kolsyrat vatten och det hjälpte, efter några veckor kunde jag kontrollera mitt sötsug igen, något jag tyvärr inte kan idag...
Jag kommer behöva peppande när det känns motigt och jag kommer vilja ha någon som kan dra med mej ut på långpromenader i vår. Om ni är intresserade så kan ni väl säga till?
puss


Bilden är tagen på min studentdag 13/6-2008 klänningen är i stl 38 något som jag kan ha som huvudbonad nu=(

Kommentarer
Postat av: Emelie

Snälla, kan vi inte kämpa ihop?! Promenera mera! Om kvällarna om så krävs! Vore underbart!

2010-12-27 @ 14:26:54
URL: http://krakelspektakelgossen.blogspot.com
Postat av: Elin Gabriella

Du är så himla vacker gumman! :) du klarar allt bara du vill!

Kram

2010-12-27 @ 15:11:08
URL: http://elingabriella.blogg.se/
Postat av: Chris

Jag börjar ju nu efter nyår jag med- bara att vi kämpar tillsammans! :-)

2010-12-27 @ 15:44:28
URL: http://chrisdahlin.blogspot.com
Postat av: Tilde

Jag ställer gärna upp:-) Nu ska extrakilona bort!

2010-12-28 @ 18:24:53
URL: http://fredstam.blogg.se/
Postat av: Tilde

Jag ställer gärna upp:-) Nu ska extrakilona bort!

2010-12-28 @ 18:25:51
URL: http://fredstam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0