Barnkalas

Ja i går hade vi barnkalas för lilla Melvin här hemma, jag var å köpte kladdkaka, frukt, glass och grädde sen fin hackade jag frukten i minibitar och de små pojkarna fick fruktsallad med grädde/glass, medans Rasmus och vi vuxna åt av alla sorter. Tyvärr var jag lika dålig som vanlig på att fota så om ni vill se kort får ni kolla in Emelies blogg eller FB. Hade det jätte mysigt iaf.

Men bara en liten stund efter att gästerna gått byttes mitt lugn till total panik. Jag stod nämligen och greja med disken som skulle in i maskin när jag bara hör hur Melvin illvårlar intill mej, och vänder mej och och han sitter med en tabett diskmedel i munnen, min första tanke var Helvete, har alltid hört hur fruktansvärt farligt det ska vara med maskindiskmedel, så jag lyfte upp honom och röt till Rasmus som frågade något, men jag fick iaf tag på planchen vi satt upp på insidan av förådet där alla giftiga ämnen finns ragordnat och i vilken allvarlighets grad det är. Maskindiskmedel var 4 av 6 på listan så jag lästa innantill att man skulle skölja munnen, ge dryck och ringa giftmedelsmottagningen (SOS) där dem var helt underbara och jag blev kopplad mellan sos, en sjuksköterska och en på giftmedelscentralen. Dem tog namn och telefonnummer och adress osv, men enl killen på giftcentralen är inte maskindiskmedel för hemmabruk så farlligt längre, så han trodde att det inte skulle vara någon fara eftersom han inte var påverkad, Melvin hade nämligen slutat skrika eftersom den hemska smaken försvunnit, och han pratade massor intill mej så killen var tvungen att fråga om det var han som prata i bakrunden och i och med att det var han så trodde han d skulle vara lugnt, Melvi hade ju dessutom inte fått i sej alls mkt, max en tsk som jag tror att han spottade ut det mesta av. Men om han blev sämre fick vi givetvis ringa igen, och Melvin somnade kl 20.00 efter att ha ätit massa spagetti å köttfärsås och även en flaska välling så inga fel på honom.
 
Jaja nu ska vi strax i väg på lucia firande (2 dagar försent) på dagis så jag skriver lite mer ikväll
puss



Melvin fick en glass på sin 1 års dag trotts att kalaset inte ägde rum förän två dagar senare



Vakraste bröderna ever



paketöppning på 1 årskalaset, men morfars kamera var roligare så storebror fick ta över till hans stora lycka =)



som sagt tekniken var roligare än paketen =)

Kommentarer
Postat av: *Carro o Elsa*

Tur att det gick så bra, uch otäckt när dom små stoppar i munen, sätt skydd på alla dörrar!!

2010-12-15 @ 16:04:43
URL: http://elsasmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0