Kalas helg

Då har vi firat Melvins 1 årsdag i helgen. Blev födelsedags fika i går eftersom både jag och Martin jobbade under hans födelsedag och sen jobbade Martin även lördag kväll så i går hade vi tårta, lussekatter, pepparkakor och glass mys här hemma. Riktigt kul var det, dock blev det inte en lika kul natt då Melvin ätit för mkt av allt det goda och hade en hemsk magknip, så går det om man moffar i sej allt haha var allt synd om honom men i morse kom det ut i blöjan å sen var det bra igen. I morgon ska vi ha lite barnkalas med Melker, Elton och Hampus och givetvis deras mammor oxå, dessvärre kunde inte Karin och Alfons komma men vi får mysa med dem nästa vecka ist.

I lördags morse åkte jag och mamma iväg med bilen till Lidk för att inhandla de sista julklapparna till min lillebror, hans flickvän och Martins syster.
Lillebror och hans flickvän är klara, ska bara kompletera Antons julklapp lite, dessvärre hittade jag inget till Malin (Martins lillasyster) så hon är kvar, sen blev det en sväng till Rydéns kids oxå och där blev det endel villervalla kläder inhandlade, jag som inte skulle köpa mer julklappar till mina barn, men kläder har de väl alltid nytta av eller? Jaja nu är det gjort iaf. När jag kom hem var det bara att langa iväg Rasmus med Anton och Lisa som ringde på morgonen och fråga om de fick ta med Rasmus på jul på liseberg och det fick de naturligtvis så när han och Martin åkt iväg på olika håll städade jag och Melvin huset innan vi gick över till vår granne och även Martins jobbarkompis och drack lite vin å så. Melvin somnade i vagnen och vaknade inte förän vi var hemma å han låg i sin säng igen. Rasmus och Martin var hemma samtidigt vid 23 tiden så R stöp i säng och var helt slut.

Nu sitter jag å M i soffan jag fixar lite här och M kollar nån jätte vikitg fotboll som jag total skiter i, hur kul är det att en annan sitter å kollar på "svenska hjältar" och herrn i huset bara tar kontrollen och byter? Är det verkligen okej? Nä d är väl inte det, men vi har inte den kanalen på övervåningen och jag kan ju alltid gå upp och kolla om jag tröttnar på skiten här nere. Oj då nu slog sej visst en spelare, men så fort motståndaren fått gultkort kan man visst resa sej å spela vidare, med deras löner ska dem väl inte lägga sej eller hahaha
Näpp nu måste jag fixa i ordning våra julkort är som vanligt sen och har ej fixar det än så d är allt dags nu

puss å hej

Kommentarer
Postat av: Chris

Hej!



Ja men du- morgonfika låter som en fin idé! :-)



KRAM

2010-12-15 @ 12:56:05
URL: http://chrisdahlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0