Min mormor

Min mormor ringde mej i går, hon hade läst bloggen och jag hade tydligen inte nämt henne i föregående inlägg.
Därför tillängnar jag henne ett helt eget inlägg...

Min mormor och jag har ett ganska speciellt förhållande. Lite mor och dotter varning kan jag tänka mej, jag kan nämligen prata med mormor om allt. Min mormor är inte en gråhårig tant med pappeliotter i håret och virknålen i handen. Nä min mormor är hon med jeansen, hon som har facebook och är beroende av e-mail. Hon ville köpa sej en ipone i sommras, men då fick vi stoppa henne med argumentet att hon inte kommer använda internet i telefonen och att den då bara blir dyr och otymplig för henne,  hennes svar var då " Är jag för gammal eller, tror ni inte jag kommer fatta hur en ipone fungerar?" ja vad svarar man på det? Ja mormor du är lite gammal för ipone kanske...
Jag har massor med underbara hundminnen med min mormor, vi har besökt många hundutställningar tillsammans ibland glada och i bland arga och ibland till och med gråtfärdiga. Vi har varit i Birmingham på utställning och det är något jag hoppas vi kan göra om snart. Det var en fantasktisk helg som jag aldrig kommer glömma. Vi har oxå besökt Stockholm ett antal ggr för utställningar, men det absolut största utställningen vi besökt där måste vara Världsutställningen 2008 ojoj va d var stort. Mormor tog tåget från skövde, jag tog båt och buss från Gotland, sen möttes vi på centralen och åkte till älvsjö för å handla kolla in hundar och prata hund. Lovely...

Mormor är inte heller den 80 åriga tanten som springer på PRO möten och älskar penisionärslivet. Näpp min mormor är den 65 åriga damen på Radio Skaraborg som våndas över att gå i pension till våren... Hon som sitter bakom rattarna i studion, min mormor far och flänger och blir rastlös av ingenting, hon har alltid handlat på coop i skara  av den enkla andledningen att dom har allt från kläder till mat det går fort och är smidigt, nu har dock coop fått lämna plats åt City Gross där hon kan handla allt från Anka som luktar skunk (haha- intärnskämt) till att springa över och köpa de billiga sammets dukarna som Jysk säljer på metervara för endast 70 kr metern, de dukarna som fått lämna plats i garderoberna för dessa färgglada dukar som man kan slänga om de får en fläck är dom fina linnedukarna, d är ju så omorderna ändå. ( mormor jag vet att du tål att jag driver lite med dej)

Ja det mormor och jag har är något speciellt, om man bortser från hunden vi äger ihop så har vi en underbar relation! MORMOR jag älskar dej <3

Kolla in mormors och min hemsida vett ja.... www.catchword.se




Kommentarer
Postat av: *Carro o Elsa och bebis i magen*

Hon verkar vara en super bra mormor :)

2010-12-27 @ 18:57:24
URL: http://mammatillelsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0