Ett Gott Nytt(igt) År i antågande

Sitter vid frukost bordet med en kopp kaffe och njuter lite, Melvin har somnat om då han sovit piss i natt igen och Rasmus sitter i pjamatsen och spelar tv spel. Ska snart ta tag i dagen kanske, men det är så skönt att ta det lungt och slippa stressa.
I mrgon är det nyårsafton som ska firas med vännerna Sandra, Madde och Anna och deras Familjer, Martin jobbar i morgon kväll då de har ett bröllop så han hoppades att han skulle vara klar vid 22.30-23 något, då ska han komma och vara med oss han oxå. På lördag blir det coctailparty med martins jobbarkompisar ska bli riktigt kul och nu har jag äntligen hittat en klänning som jag är nöjd med. Lisa min lillebrors flickvän har lovat att fixa mitt hår oxå så nu hoppas jag att jag kan bli lite snygg även om jag skulle behöva vara ca 25 kg lättare först, men det tar jag tag  på måndag.
Eftersom jag kommer vara på fest på lördag när det nyå året precis har börjat så har jag bestämt mej att börja på måndagen efter så att jag kan få lite bakis mat på söndagen oxå, sen blir det hårt kan jag lova. Har bestämt mej för att börja varje dag med en promenad på 60 minuter dvs innan frukost och sen hem å äta, detta kommer innebära att jag ska komma ur sängen redan vis 5.30-5.45 men d tror jag kommer funka jag kommer antagligen få massor med energi av det.
Mitt största problem kommer bli vad jag ska äta till frukost. Jag hatar att äta frukost tycker att det smakar skit och att jag aldrig är hungrig när det ska intas. Ni som är duktiga frukost ätare kan jag få något tips på en kalorisnål men hållbar frukost?
Jag har kommit överens med mej själv att sätta upp små delmål och mitt första del mål är att jag ska ha tappat 5 kg till den 7 februari det är ca 5 veckor dit. När jag lyckats med det så ska jag köpa mej nya tränings kläder i form av topp, skor och bh. Efter ytterligare 5 veckor är målet att vara av med ytterligare 5 kg och vad jag ska då ska jag unna mej en ansiktsbhandling tror jag. När jag sedan tappat 20 kg så ska jag ta mitt pressentkort jag fick i julklapp och köpa mej nya underkläder på gustavnilsson i skara och när målet är nått om 25 kg så ska jag köpa en helt ny garderob. Om jag lyckas gå ner 5 kg/ 5 veckas period så ska jag vara 25 kg lättare på måndagen efter midsommar...
Kommer säkert att använda bloggen som ett bollplank så har ni tips eller så kan ni gärna ge mej dem, även sporrande komentarer är välkommet...

Kommentarer
Postat av: Elin

Kör så det ryker Malin, börjar med på måndag, GI och fotboll!

2010-12-30 @ 16:06:52
URL: http://helloeliin.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jag VET att du kan!!!! :)

2010-12-30 @ 18:59:50
URL: http://krakelspektakelgossen.
Postat av: Carro A

Gillar inte heller frukost men har äntligen hittat något jag kan äta... Fruktsallad med: kiwi, banan, apelsin, keso och walnötter. Faktiskt skitgott! Har samma mål jag, många kg mååååste bort. Good Luck!!

2010-12-30 @ 19:19:09
Postat av: Tilde

Tycker Carros förslag på frukost lät jättegott:) Det ska jag prova! Nu gör vi det här Malin! Andreas hälsar förresten att 5.30 är sovmorgon när du väl tatt busskortet, vi hörs om lunch nån dag :)

2010-12-30 @ 21:54:06
Postat av: Anonym

Tycker Carros förslag på frukost lät jättegott:) Det ska jag prova! Nu gör vi det här Malin! Andreas hälsar förresten att 5.30 är sovmorgon när du väl tatt busskortet, vi hörs om lunch nån dag :)

2010-12-30 @ 21:54:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0