1 år i morgon

Nå vad tycks äntligen har jag fått en snygg design till ett super pris, jag fick tipset av min goa kompis Tilde och blev kontaktad av en kompis till henne som ville göra min blogg. Är ni intresserade av att anlita henne kan ni väl slänga in en komentar så ska jag ge er hennes blogg adress och mejl så ni kan ta kontakt den vägen.

Nu sitter jag i soffan och har precis slagit in födelsedags pressenterna till min lill kille som fyller 1 i morgon... ska bli riktig mysigt, men jag kan inte fatta hur fort detta året gått.

Den 10:e december 2009 kl 17.23 föddes en liten kille på 3805g och 52 cm lång helt perfekt med andra ord. Eftersom vi båda mådde bra amningen kom igång direkt osv så fick vi åka hem redan dagen efter. Sen den 11/12 har vi alltså haft vår prins hemma. Han var en duktig kille som åt och gick upp i vikt exemplariskt de första 6 veckorna, men sen hände något, mammas mjölk började sina och efter ytterligare 2 veckor så hade han tappat så mkt i vikt att jag blev tvungen att gå på flaskan, något Melvin älskade mer än något annat. Så vid tre månaders ålder la vi ner detta med amning och ängnade oss åt flaskan. Melvi var oxå ett så kallat A barn som sov som en gud hela tiden, mina andra mamma kompisar undrade hur jag bar mej åt, men ja svarade bara att det är sån han är. Ända tills i sommras då Melvin bestämde sig för att nu fick det vara slut på smekmånaden så nu sätter vi mamma och pappa på prov, så de senaste 5 månaderna har vi varit vakan dygnet runt emellan åt, vår lill kille som tidigare bara lades ner i vagn eller säng för att sova många timmar krävde helt plötsligt att man skulle ligga med honom under insomnandet och sen vill han gärna ligga mellan mamma och pappa hela natten. Ja å va ska man göra, bara ungen sover lixom så nu de senaste 3 veckorna har det blivit bättre igen, han får sova där han vill bara han sover... 
Melvin är en riktig liten akrobat som klättrar å kryper fram som bara den i huset. Och för 1,5 vecka sen tog han sina första steg. Så nu väntar vi på att han kommer springa omkring här oxå.

Ja Melvin du va sen i starten, mamma och pappa fick vänta ganska ordentligt på dej och när förlossningen väl tog fart hade du inte brottom förän du insåg att du inte hade något val, då tog det ynka 5 krystvärkar innan du var ute. Att det skulle vara så svårt att komma ut =)
Nu har du funnits hos oss i ett år och det är ett underbart år, Mamma, Pappa och storebror Rasmus älskar dej massor även om du emellan åt är en riktig skit unge...






en nykläckt liten melvin







Världens vackraste pojkar några dagar efter Melvin hemkomst

Kommentarer
Postat av: Elin

Jättefin design malin :) Tänk vad tiden går fort, lille Melvin redan 1 år! kraam

2010-12-09 @ 22:20:50
URL: http://helloeliin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Mysig design! :) Ja gud tänk! 1år redan... Kan ngn dra i handbromsen?!

2010-12-09 @ 22:35:55
URL: http://krakelspektakelgossen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0