Hänt i veckan

Nu har äntligen det fina vädret kommit tillbaka och visst blir det sjukt mkt lättare att leva om solen lyser...
Veckan har bara sprungit i väg och nu är det redan Torsadag vilket innebär att det bara är 4 dagar kvar tills vi åker till min underbara sommar ö =)...
I tisdags kom min goa kusin Louise till undsättning, hade två trötta och grinaiga barn och liten skulle bara bäras på d e d bra med en fadder mamma som kan komma och bära/leka lite så en annan hinner laga mat och klippa gräset iaf... Tackar louise jätte mkt för den trevliga dagen som för dröjde ett anfall för mej =)
På kvällen åkte vi hem till min mormor och tog med henne fram tillstan å lekte i olins lekpark, åt glass och köpte en Cars tröja till Rasmus som han nu iprincip vägrar ta av sej :/ men jag har lyckats smuggla ner den i tvätten nu iaf... hehe

Igår tog vi en lugn förmiddag och plockade ihop oss för att tilbringa eftermiddagen på sommarland, Rasmus tyckte det var super, men vi konstaterade att nästa gång får pappa eller någon annan vuxen följa med oss, eftersom Rasmus inte hade längden inne att åka själv i speciellt många karuseller så kunde han inte ens åka kaffekopparna... men nästa gång lämnar vi Melvin hemma eller tar med en hjälpande hand....
Igår kväll va jag hemma hos goa Sandra Kalén och drack vin å pratade skit, hon har ju bott i oslo två år nu och man får verkligen passa på att träffas när hon e hemma...

Melvin har sovit helt ok i två nätter nu håll tummarna för att det ska hålla i sej nu!!!
Idag har vi inga planer ska röja lite hemma och kanske blir en promenad till musé parken sen Rasmus e ute å leker med en kompis nu så vi får se vad han vill längre fram på dagen...
I morgon ska han nämligen åka med min Mormor och morfar till Orust å va med dom i deras sommarstuga, så han ska sova över där förförsta gången utan mej, men det går säkert helt smärtfritt =) ja å Melvin åker ner på lördag förmiddag eftersom Martin ska tokjobba hela lördagen så då kan vi lika gärna åka ner till dem å softa... 

Nu ska jag duscha innan Melvin vaknar =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0