ajajaj.... gud vilken smärta

jag har ont ont ont... igår var jag på ett pass på gymmet som hette Muskelpace, Harriet som höll i passet var sugen på att ha ett Centerpass och gjorde därför en hemma snickrad variant som hon kallade för muskelpace/center... resultatet av detta passet är extrem träningsvärk på framsidan av  låren, i båda vaderna, magen samt kärlekshantagen på sidaorna, axlar och överarmar... ja iprincip hela kroppen men ja ska säga er att det gör mej inget idag för i morse när ja mätte midjan hade dom tidigare 3 cm mindre ökat till totalt -8cm JAAAAAAA är helt överlyckli över att alltslit på gymmet nu börjar ge resultat, har faktiskt mätt om midjan flera ggr idag för att vara säker på att ja inte mätt fel, men d har ja inte gjort =D


Dagen idag började med en stabil frukost och efter lämning av Rasmus på dagis tog jag en 2 timmar lång promenad med barnvagnen i det underbart fina vädret, när jag kom hem runt kvart i elva sov Martin fortfarande så jag väckte honom och sen fick jag e mej av till dagis, sen blev det matlagning på hög nivå, kokttorsk med potatismos (för dom som inte bantar) och wokade grönsaker för min del... efter maten bestämde vi oss för att vi skulle hitta på ngt kul med Rasmus, så vi klädde på oss och gick ner till martins jobb, Jula Hotell och Konferens för att spela äventyrsgolf... Rasmus uppskattade detta jätte mkt, men jag kan ju säga att det är sjukt intressant att spela mot min kära sambo eftersom det helatiden är olika regler beroende på vem som slår :S ja förlorade över honom iaf och Rasmus hade sin egen tävling med egna regler för familjefridens skull...
Melvin sov givetvis den största delen av tiden, men när han vaknade fick vi turas om att bära på honom....
har hunnit med en tur hem till min mormor och morfar oxå...

I morgon ska Rasmus äntligen få följa med ejja och ofa (mormor och morfar på hans vis) till Gotland, detta har han väntat på i flera dagar nu och snart ska han äntligen få följa med... själv tänkte jag gymma på förmiddagen och eftermiddagen kommer att spenderas i fornbyn här i skara där förberedelserna inför Golden klubbens Club Show kommer hålla på för fullt. På lörda kommer nämligen Fornbyn intas av 120 Golden retrevers som ska ställas ut och vinna fina priser, alla som vill är välkommna att komma och titta med eller utan hund. Ni som har barn och hund na ju komma och låta era barn tävla i barn med hund som kommer att annordnas underdagen, det enda kravet är att ni har ett vaccinations intyg med er...

Lördag kommer ja naturligtvis spendera med att jobba på utställningen... Söndag så kommer jag och mormor att åka till Larv för att vara med på den stora hundutställningen som pågår där under helgen... blir säkert toppen.

jaja kommer nog ninte skriva mer i helgen lite fullt upp då. Så ha d gott

 nu ska jag fira mina -8 cm med lite Cola Zero och popcorn *mumma*


Kommentarer
Postat av: Emelie

Konstigt det där med golfreglerna du ;)

2010-05-07 @ 10:08:35
URL: http://bebismamma.blogg.se/
Postat av: Anna

Kul för dig. Fira ordentligt. -8 cm är ju hur mycket som helst :)

2010-05-07 @ 13:35:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0