Helgen i korthet

Ojoj ja det har allt varit en intensiv helg...
Fredag kvällen var visserligen lugn med god mat och soffhäng, Rasmus sov hos mormor och morfar så vi va ensamma vid matbordet jag och Martin... ganska skönt det med i bland...

Lördagen däremot var inte mkt slappa där inte, först var det simskole premiär för mej å Rasmus (jag ska nämligen vara ledare) jättekul tyckte jag men min mesiga son ville inte vara med utan satt på trappan nästan hela tiden, men det kommer nog nästa gång kanske han vill vara med lite... När vi var färdiga å kommit hem ringde mamma å undrade om jag ville följa med till sko kanonen å titta på skor, så det gjorde jag och kom hem med ett par riktigt snygga högklackade skor, när vi hittat det vi skulle ha på fötterna åkte vi vidare till blomsterlandet och coop så det blev en mysig stund med mamma. Kom hem åt lite snabbt och vilade i en halvtimma innan jag fick slänga mej iväg till Landvetter för att hämta hem en chaufför och en resenär som varit i Tyrolen och Gardasjön så fick jag köra dem till Lidköping resp. Skövde innan jag kom hem igen vid 19 tiden. Då blev det en godmiddag med Martin och Rasmus, Melvin hade somnat, risotto och helstekt kycklingfilé är inte fel asså... sen avslutades kvällen i soffan framför "solsidan" boxen som vi fått låna av mamma å pappa..

Idag söndag har vi varit i skövde för att dryga ut barnens garderober, gick sådär om jag ska vara ärlig, tyckte inte att jag hitta något till Melvin direkt, han e i en svår ålder nu mellan 74 och 80 å 80 e alldeles förstort i midjan men 74 e kort på benen inte så kul så han fick bara en mjukis dress från puma (hans pappa köpte den) och en fleeceoverall att han nu under hösten då det är för varmt med vinteroverallen, men för kallt för jackan han har. Han fick två helsvarta mössor oxå som kan vara bra att ha...
Rasmus hittade jag inte heller några jeans till för det va först å främst det han skulle ha, men tyckte det var riktigt dåligt utbud på det i stl 122. Däremot fick ah fyra pjamaser massa kalsonger å strumpor och en vinterjacka så nu behöver han bara svarta termobyxor och mössa å vantar, sen kan vinten komma =)¨
Meningen va att jag skulle hitta ngt att ha på mej på personalfesten vi ska på med Martins jobb nästa helg, men d e inte lätt att titta på kläder till sej själv med två barn och en pappa som tycker det är dötrist så jag fick inget
=( får väl ta ngt jag har hemma ist...

Nu e Rasmus på bio med Anton och Lisa, dom har bjudut honom på Toystory 3 så vi får se va han tycket när han kommer hem sen... Sj ska jag slappa lite nu medan Melvin sover...
Tjing på er




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0