S,V och MP- nä tack d kan kvitta

Skulle ju inte prata politik i min blogg men nu sitter jag och tittar på vänstersidornas debattering i tv4 och jag blir upprörd av att lyssna på dessa partiledare, 3 tråkmånsar som vill att vi ska stå stilla i utvecklingen. Att ta bort lärlingsutblidningar i gymnasiet är väl helt sjukt, d ger inte möjligheter för individen att bestämma vad man vill göra. Är jag 100% säker på att jag vill bli byggarbetare, varför ska jag då läsa samhäll eller natur? Näpp d funkar inte mina vänner.

Nog pratat om politik, för nu ska jag berätta vad jag har gjort i kväll. Jag har nämligen varit på min första teorilektion för tungamotorfordon och buss. Nu ska här pluggas. Ska bli så himmla kul att kunna sätta sej i bussen som 23-24 årig tjej d finns inte många kvinnliga busschaufförer men jag ska bli en av dem. Kommer ha två utomordentliga handledare Pappa och min bussälskande kusin Andreas, ska bli såå roligt att få ut å köra med dem. Måste bara fixa mitt läkarintyg och optikundersökningen så kan jag tuta å köra sen=)
gaaa va ja längtar
´
Har oxå hunnit med ett pass på gymmet idag och tänkte nog ta mej ner på fredag igen. Men i morgon blir det vila och istället använda huvudet och kontera fakturor på jobbet. Kanske kan bli en lunch med mamma å pappa på stan oxå. Skulle vara trevligt. Annars händer det inte mkt i mitt liv nu, jag går här hemma med barnen och så mkt mer blir det inte, men nu ska ju tack å lov min goa Tilde komma hit nästa vecka och förgylla min vardag. D kommer bli massa roligheter och en utekväll på stadt. Ja herrejösses va kul vi ska ha.

Nä nu får jag byta kanal så jag inte blir förbannad på nötterna här nu.
Natti

MK bussresor & EGE-Trafiken


Kommentarer
Postat av: Tilde

Seriöst? Vill dom ta bort lärlingsplatserna? Kanske skulle ta och läsa igenom dom där valgrejerna en gång till innan jag bestämmer mig.. suck.. jag som är så ointresserad!



Lite avis på busskortet, och jag ser fortfarande framemot att guida med dig snart! ;)

2010-09-15 @ 23:10:25
URL: http://fredstam.blogg.se/
Postat av: Anonym

dom vill väl inte ta bort lärlingsplatserna, bara se till att det finns fler möjligheter att läsa teoretiskt istället om man vill, ex införa att man får läsa upp redan godkända betyg till högre, vilket moderaterna tagit bort sen började regera..



Allt är inte svart och vitt, tyvärr kanske man skulle säga, för då hade det ju vart lättare att ta ställning.

Jag har inte bestämmt mig än, tycker båda sidor har rätt i olika saker

2010-09-17 @ 19:17:42
URL: http://morsandra.blogg.se/
Postat av: Malin

Man kan fortfarande läsa upp sina betyg på komvux och alliansen har faktiskt utökat komvux, men man kan inte läsa upp samma kurser mer än en gång. så du kan inte läsa upp ett G till ett VG och sen läsa upp till MVG, detta för att göra det lättar för dem som faktiskt sattsat under gymnasiet och vill in på högskoaln omgående.

Självklart finns fördelar med båda sidor, men för mej så är höger sidan en klar fördel och jag tror mer på deras jobbpolitik... Sverige är trotts allt ett av d länder som klarat sej bäst genom finanskrisen.

2010-09-17 @ 23:20:01
URL: http://berghkjellkvist.blogg.se/
Postat av: Tilde



Ah synd, jag såg ditt inlägg nu, var precis och såg den och den var helt underbar :) Men vi kanske kan se Inception om den fortfarande går?

2010-09-19 @ 20:32:22
URL: http://fredstam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0