Träning, politik och vakennätter

Sitter i soffan å funderar på livet haha, nä d gör jag inte men har precis pratat med goa Tilde och hon kommer hit nästa onsdag för att förgylla min tillvaro med party och massa snack om allt och inget. Ska bli så kul att få träffa henne nu igen.

Idag har jag tränat på gymmet igen för första gången på jag vet inte hur länge, 45 minuter på CT:n och lite styrka på det, skrev även upp mej på ett pass i morgon förmiddag så nu ska här tränas, ja just det ska prova Afrodans med Sandra på söndag oxå ska bli kul =)

Nu sitter jag å tittar på utfrågningen i tv 4 inför valet på söndag och idag ska alliansens partiledare frågas ut, jag e ju som jag tror att d flesta vet Moderat och d ska bli intressant att höra vad de har att säga idag. Jag tänker inte ha en politisk debatt här för min blogg handlar inte om politik men en sak kan jag säga, jag vill inte ha en stadsminister som har förskingrat pengar tidigare, vilket vi skulle få om Mona Sahlin och oppositionen blir sittande som regering.

Jaja nog om politik, det e ju inget som jag brinner för, men jag har tagit ställning och är inte en typisk svensk som inte pratar om vad jag röstar på...
Imorgon ska jag på min första teorilektion för busskort, nu ska jag med andra ord dra igång på riktigt. Ska bli ganska kul faktiskt, hoppas bara inte jag e ensam som tjej, men de e väl en ganska stor risk.
Undrar vad det är med lillplutten ikväll, han somnade utan större problem vid 19.30 tiden men sen vaknade han igen å va lessen vid 21 tiden, och sen har d varit lögn att få honom att somna om, Martin lyckades nu efter att jag hållt på i 2 timmar, ja d är väl bara att hoppas på att han sover i natt nu. Har absolut inte nån lust att va vaken denna natten oxå, va d i natt då barnen hade massa bus för sej. Rasmus kom in till mej vid midnatt och sa att han drömt mardrömmar, så jag följde med honom in igen ¨satte på band, lagom tills jag somnat igen sisådär rund 01 vaknade Melvin för mat å sen somnade inte han om, och vid 02.30 kom Rasmus igen för mardrömmar å ville inte sova själv men jag ville inte ligga 4 i våra sängar så jag la mej hos honom å slummrade medan Martin lyckades få liten att sova, vaknade inne hos R vid 03.30 igen ont i hela kroppen, sova två personer i en 70 säng e ingen höjdare, men fick sova till 7 iaf då barnen vaknde igen men Martin sa att jag kunde sova... pyttsan heller, båda barnen bråkade med Martin så jag kunde inte somna om å fick hjälpa Rasmus med kläder osv. så kanske sov 30 minuter till innan det var dags för en tripp till gymmet. Ja så nu e d nog dags för sängen för man vet ju aldrig om man ska vara vaken halva natten eller om man faktiskt kan få sova...


natti



Hoppas min stora kille kan få sova utan hemska drömmar i natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0