Deppigheten som bortblåst

De senaste dagarna har jag kännt mej allmänt deppig, lusten att hitta på olika saker har varit som bortblåst och jag har bara velat ha Martin hemma så jag slipper vara själv med barnen... Kännslan av att vara ensam har varit stor då det inte är någon av mina kompisar som e hemma med två barn så att man kan låta Rasmus leka å ha kul. Det e ju inte så att han tycker det är jätte roligt att sitta med när jag fikar eller pratar med andra mammor som bara har småbebisar å då blir frustrationen mellan mor å son ganska stor.
Vad jag skulle behöva just nu är att börja jobba lite, inte heltid och inte varjedag, men lite, komma hemifrån å få använda min hjärna (den lilla jag har) och nu har vi kommit fram till en plan för att detta ska funka. Jag kommer jobba varannan vecka måndag-fredag mellan 8.00 och 14.30, detta kommer bli den veckan Martin jobbar kväll vilket kommer innebära att vi inte kommer se varandra speciellt mkt under de veckorna, men det kommer säkert funka fint. Jag kommer få jobba lite lagom och ändå komma hem å ha mkt tid med barnen innan läggdags. En annan fördel är ju att jag kommer spara mamma dagar oxå i och med att jag kommer få lön för det jag jobbar kommer jag ju inte kunna ta ut de veckorna jag jobbar vilket kommer innebära att Melvin kan få vara ledig i sommar och sedan även på framtida skollov.

Ytterligare en sak har gjort detta till en underbart bra dag och det är att Martin kom hem idag och fick reda på att han får ledigt den 22 oktober och en vecka framåt för att åka till Gran Canaria med mej, barna och mina föräldrar, så nu är det betalt och klart å jag bantar för fulla muggar för att kunna sätta på mej bikinin utan att skämmas ihjäl =) hehe
Ja det känns lite som att vinden har vänt och att jag så småning om kommer kunna njuta av att vara hemma med barnen varannan vecka igen, att slippa planera varenda dag varje vecka ska bli gött...

Nu är det inte heller långt kvar till min underbara Tilde kommer och vi ska göra Oktoberfesten osäker den 25:september =) ska bli himmla kul att få hit henne då hon är en av mina fantastiska vänner som tycker om mej för den två barnsmamma jag är. Ser fram emot att du kommer stumpan =)

I övrigt knallar det på å jag ska försöka hitta lite fina kläder att ha på mej på lördag när vi ska på personalfest med Martins jobb... Frågan är bara vad man ska ha... vad e d som gäller nu lixom, några förslag, först blir d middag hemma hos Martins chef å sen blir d utgång, har ni några förslag får ni gärna skriva dem =)

Nu blir d en dusch sen vika tvätt innan sängen kallar

Natti

SunGarden Riviera Marina Hotel


Kommentarer
Postat av: Tilde

2010-09-07 @ 21:56:13
URL: http://fredstam.blogg.se/
Postat av: Tilde

Hur skulle jag inte kunna tycka om dig!? Du är underbar, och jag saknar dig! Skara kommer aldrig bli sig likt.. Haha..



Hur var det nu med den där halvtiden vi skulle dela på? ;)

2010-09-07 @ 22:00:22
Postat av: Emelie

Gud va skönt då gumman! Tror du vi får med oss Martin till babyrytmiken då? ;) Fast den hinner säkert sluta..?

Jag hade tagit leggings, ngn stor tunika typ, och smycken som piffade upp ist :) Stora örhängen eller ngt :) Kanske till och med stövlar.. Känns ju så jäkla mkt höst nu så :)

KRAM

2010-09-08 @ 11:11:15
URL: http://emeliemelker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0