Vad är det för en dag?

Är det en vanlig dag? Nä det är ingen vanlig dag för det är Rasmus födelsedag hurra hurra hurra!

Japp så är det När jag publicerar detta inlägg är det bara två timmar kvar tills Rasmus födelsetid, 23:47 den 12 April 2005. Jag gav mej den på att han skulle födas på min pappas 40 ård dag vilket jag lyckades med och där med fyller alltså pappa 46 år idag, Grattis igen pappa.
Jag har tidigare i bloggen berättat om hur vi fick veta att Rasmus fanns i min mage och hur hans förlossning gick till så ni får vackert bläddra tillbaka i bloggen och läsa om det.
Jag tänkte jag skulle sammanfatta dessa 6 år lite för er.
När Rasmus fötts så fick jag ta ett sabbats år från skolan och istället ägna mej åt min lille kille på heltid, de första veckorna var otroligt sega, vad skulle jag och liten göra på dagarna lixom? Dagarna var långa och jag väntade på att mamma eller pappa eller Martin skulle komma hem varje dag. Så var det i en dryg månad, tills jag fick ett mejl på lunarstorm det var en annan ung mamma som ville att jag skulle följa med till öppna förskolan och jag gick dit på babycafé en måndag, ett beslut jag aldrig har eller kommer att ångra för där träffade jag 4 av mina absolut bästa vänner, Sandra, Anna, Madde och Karin är tjejer jag aldrig hade träffat om jag inte hade gått dit, det är tjejer jag älskar något enormt och som jag kan bolla allt med. Vi umgås fortfarande regelbundet med och utan barn och dem är helt underbara ♥ När jag träffat dem gick dagarna mkt fortare igen och jag hade vänner att umgås med. Året sprang i väg och i Augusti 2006 började jag 2:an på gymnasiet, Martin gick då i 3:an och vi kämpade på, det var inte lätt, men det gick... Martin tog studenten  i juni 07 och jag ett år senare juni 08. Åren i skolan var hemska, underbara, roliga och kämpiga, att sköta skolan med en 2-3 år gammal son hemma var inte lätt, jag fick plugga till sent på nätterna och mina betyg blev långt ifran toppen, men ändå för mina förutsättningar är jag nöjd. Alla mina nära hjälpte mej så jag fick en underbar student och en vecka efter jag slutat började jag jobba. De senaste åren har varit mindre kämpiga och nu har jag en fantastisk familj ett bra hus och ett jobb jag trivs med. 

Kort och gott kan  man säga att det inte är en dans på rosor att bli mamma som 16 åring och gå klart skolan, men alla stunder med min fantastiska son gör det värt varenda natt med plugg! Älskade Rasmus Grattis på din dag




Rasmus 1 dygn gammal med unga föräldrar




Best frends forever ♥

Kommentarer
Postat av: Madde

Ja du gumman du och Martin är helt fantastiska som kämpat er igenom skola, vara föräldrar:) vet inte vad jag skulle göra uran dig heller goa vackra Malin :)

2011-04-13 @ 00:01:38
Postat av: *Carro Elsa och lillebror i magen*

Kul att du är tillbaka :)

2011-04-13 @ 12:14:22
Postat av: Anonym

Puss och lav till dig me <3

2011-04-13 @ 12:33:49
URL: http://sandra

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0