Första dagen gick som smort

Första dagen i skolan är över för vår älsta son. Jag är nu mer inte bara dagisförälder utan också skolbarnsförälder. Rasmus är inte den pratsama typen utan han berättar inte gärna vad han gjort under dagen, man får lixom dra det ur honom. Det vi fick fram idag var att dem hade ätit mat, lekt och haft rast. Låter ju ganska bra i mina öron iaf. Han tyckte att det hade varit roligt och spännande idag, men när vi satte oss i bilen på väg hem till min mormor och morfar för att säga hej då till tre av valparna som idag fick nya hem, ja då kom tårarna som på beställning. Stackarn har ju varit spänd hela dagen och när det blev en liten motgång ja då brast det för honom. Me när han hade fått ur sej detta och fått en av min mormors nybkata kanelbullar var han som en ny unge igen. Nu ligger han och sussar som en stock där uppe. I morgon är det dags igen ja och så kommer det ju vara nu i minst 13 år framåt, innan han tar studenten. Ojoj nä nu lugnar vi ner oss lite, även om jag vet att tiden går fort och att han snart står där med svart kostym och vit mössa och skriker "fy fan va vi är bra" så vill jag börja med att focusera på detta här och nu. Japp så är det.



Mina fina killar på "intåget" dvs invigningen av Medeltidsveckan på Gotland.

För mej och Melvin har dagen varit ganska lugn, när vi hade lämnat Rasmus på skolan så åkte vi med min kompis Madde och hennes kompis Denise till Gustavssons (ett fik här i stan) och drack kaffe, pratade lite skit och hade det trevligt helt enkelt. När vi var "klara" med det åkte vi hem och fixade lite helt enkelt, tvättade. laga mat och lekte. Melvin sov oxå och sen var det dags att hämta igen. Då åkte vi som sagt till min mormor och morfar en sväng.

När Martin kom hem så åkte jag till gymmet för ett spinningpass, och gud vad det gick... Benen var pigga och Harriet var på humör för att ta död på oss, men jag tyckte jag hängde i riktigt bra idag. Känndes otroligt skönt när jag var klar och det var dags att hoppa av cykeln. Nu sitter jag med en kopp te och myser medan Martin kollar fotboll. Japp nu börjar den skiiten igen... *bläää* men får iaf ha honom hemma :)


Nytränad, och svettig, mys :P



natti på er ska snart krypa ner nu tror jag =)



Nu i veckan lämnar dem boet och flyttar till sina nya familjer ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0