boxat av mej all ilska för väldigt lång tid framöver

Har precis sjunkit ner i soffan och kan knappt skriva, mina armar är helt slut efter dagens boxpass, jobbigt men oh så kul... I morgon blir det vilodag från träningen och då ska mina fina mamma vänner, Sandra,Madde, Karin och Anna komma på lite kvällsfika så jag måste fixa något att bjuda på. Har ni några idéer?
I morgon ska jag oxå ägna massor med tid med mina barn när jag kommit hem, känner lite dålig samvete för att jag kommer hem äter och sen åker och tränar igen... Men i helgen ska det bli mamma+ barn tid. Funderar på en sväng till stellas lekland på lördag, är det någon som vill haka på? Martin ska hjälpa sin farmor och farfar att flytta hela lördagen så jag hoppas vi kan komma iväg på något barnen tycker är roligt. Men först är det ju simskola på lördag morgon. Vi får se hur vi gör med skidåkningen på söndag, skulle ju ev bli plusgrader och det är ju inte så kul att åka skidor i, snön blir ju totalt uppkörd på bara några timmar.

I övrigt fick vi ytterligare ett trist besked idag vad det gäller barnomsorg/skola, jag har verkligen inte flyt nu. Vi ville ju hellst ha Athena som dagis till Melle, men som det är nu är alla dagis i skara fulla förutom det dagiset R går på nu. Vi är inte sugna på en omgång där igen då det känns som om lokalerna behöver renovering, och att vi har haft lite problem från och till med hjälp till R under hela hans tid där. Men som det är nu finns alltså inget annat att tillgå förän tidigast i Augusti... Vi får nog tyvärr börja med att ha R på den försolan och sen stå kvar i kön och hoppas på att vi kan få en plats i höst. Men jag har iaf varit i kontakt med hon som bestämmer och sagt att jag INTE vill att barnen ska va på samma avdelning, jag tycker nämligen att M ska få en chans att lära känna egna kompisar och inte alltid ha en överbeskyddande storbror med sej, han behöver få en chans att bli självständig precis som R fick när han började dagis. Dessutom finns ett syskon par på den avdelningen och vad man ser går dem och gnatar på varandra hela tiden och jag vill att barnen ska ha kul ihop hemma vilket dem antagligen kommer få om dem går på olika avd.

Nåja slut tjatat om det. Sitter nu breve min älskade Martin medans han ser någon fotboll, hoppas han kan tänka sej att gå och lägga sej ihop idag, inatt vaknade jag av M vid 00.50 och då hade Martin somnat i soffan, så vill jag inte ha det i natt... Mer sov mys åt folket... Natti på er alla fina läsare där ute =)



Jag vill ha sommar! ser det inte underbart ut? Visby, sol och värme i like =)

Kommentarer
Postat av: *Carro, Elsa och lillebror i magen*

NEEj va läser ja, vi som hoppades få in Elsa på ett speciellt dagis i Skara,, får ringa o kika med dom...

2011-02-24 @ 20:20:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0