Samvets kval

Nu har jag sjunkit ner i soffan efter ytterligare en dags heltids jobb och jag kan säga att mitt huvud är en deg.
När jag har varit hemma och mamma ledig har man varit trött på gnäll och i kroppen efter plock och bärande va småbarn, men när man jobbar så är man trött för alla mina hjärn celler får jobba häcken av sej. Man ska boka resor, registrera betalningar och bokföra förra månadens ekonomi. Kul är det iaf att få tänka på ngt annat än blöjbyten tvätt och matlagning. När jag har varit hemma med barnen kan jag ibland gnälla för att jag tycker det är mkt gnäll och ibland lite trist med trotts och tvätt om man säger så. Men nu när man slipper alla dessa saker så kan jag inte låta bli att ha konstant dåligtsamvete för att jag inte är hemma med barnen hela tiden, inte för att jag tror att dem har d trist med pappa utan mest för att jag själv saknar barnen och tycker att jag missar så mkt med dem. Men så är väl föräldrar rollen, konstant dåligtsamvete?!

Jaja nu har ja beklagat mej lite iaf, nu tänkte jag dela med mej av en kul grej ist. I går vägde jag mej ju, och ja kan erkänna att jag var missnöjd så i morse gjorde jag det igen, hoppade upp på vågen alltså och sen i går morse visade den -0.9 kg hur kan d vara möjligt? Igår hade jag tappat 0.8 kg på en vecka och i dag 0.9 kg på ett dygn?! Nu är jag iaf nöjd då jag tappat 1,7 kg förra veckan ist för 0,8 kg. Detta betyder att jag nu tappat totalt 7 kg på mindre än en månad... jag har lång väg kvar att gå men motivationen är på topp och jag mår så mycket bättre... Idag blir d ingen träning, men tänkte ta mej till gymmet i morgon och köra ett pass iaf. Nu ska jag mysa med min man...
Natti

Kommentarer
Postat av: Elin Gabriella - Mops & Chihuahua

Vad duktig du är gumman!!! :)

2011-02-01 @ 20:09:43
URL: http://elingabriella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0