Trist, händelselös jobb dag.

Nu är det redan torsdag igen, vart tar veckorna vägen undrar jag?!
Idag har det varit riktigt trökit på jobbet, hel dött på telefon vilket gör att dagen blir ganska lång. Visserligen har jag fått gjort en hel del andra saker, men som dagen blir lite seg när det inte ringer massor. På lunchen idag tog jag en 40 minuter lång pw vilket var väldigt skönt, och direkt när jag jobbat klart åkte jag till gymmet och gymma lite. Nu ikväll har jag haft en mysig sago stund med mina goa barn och vi har lekt en hel del. Melvin går nu hela tiden så jag skulle fakktiskt säga att han kan gå, även om han ibland kryper men han strävar efter att gå hela tiden. En mindre rolig sak är att jag har sån himmla värk i axlar och nacke från jobbet, vet att jag sitter fel och att det beror på det men det är verkligen inte lätt att sitta rak i ryggen hela tiden, sjunker lixom ihop automatiskt men sträcker på mej så fort jag kommer på mej själv. Tur att jag ska få gå till min snälla massös kusin Tina på Tisdag och knåda ut ryggen ordentligt.

I morgon blir det tyvärr ingen zumba, barnvaktandet tryter då mamma o pappa är i Österrike och Martins föräldrar jobbar till llika Martin så jag får klara mej utan, men ska iaf ta en ordentlig pw på lunchen. När jag kommit hem sen ska vi åka en sväng hem till min mormor och morfar ska bli mysigt. Martin har ju som sagt sin jobbar helg vilket innebär att jag är själv i morgon kväll, kan tänka mej att det blir lite SATC tittande och sen måste jag stryka oxå. Ska på resemässa med jobbet på Lördag och då är det ju uniform som gäller och min skjorta är tvättad men inte struken sen vi var på kryssningen. Barnen får vara hemma med Martin på dagen men d blir ett litet glapp eftersom jag inte kommer vara klar i trollhättan förän kl 16 och då måste han börja jobba så då har snälla farfar/svärfar sagt att han ska ta barnen. Har ni vägarna förbi kan ni väl komma in och säga hej?
 Sen på Söndag kommer äntligen bussen och mina föräldrar hem från Österrike så då ska vi nog möta upp dem och kanske vi kan fixa lunch till dem som vi kan äta ihop. Tänkte ta mej ett pass på gymmet där oxå.

Annars känns livet väldigt bra just nu. Trivs med att ha Martin hemma och pappa ledig faktiskt, han är så duktig, fixar mat, tvättar och städar så jag behöver oftatst inte göra mer än plocka av bordet när jag kommer hem.
Hoppas ni trogna läsare oxå har en toppen dag

Kram


Kommentarer
Postat av: Alexandra

tråkigt med händelselösa dagar!

2011-02-18 @ 15:38:53
URL: http://alexandrareichert.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0