Dag 2

En riktig skit dag till att börja med, men det kom att ändra sej och bli en toppen dag. Det började egentligen redan i natt då barnen bestämde sej för att inte sova, fram till kl 03.00 höll dem på men till slut slocknade dem iaf kl 6.15 ringde klockan och jag skulle gå upp på promenad, men efter 3 timmars sömn så insåg jag att d skulle inte funka. Så ställde om klockan på 7 och gick upp och åt min goda frukost bestående av:
2 hårda mackor med lite phiadelphia 5%, ett kokt ägg och en banan till detta drack jag vatten och te. Sen traskade jag i hyfsad tackt mot jobbet en promenad på ca 15-20 minuter. Jag var så mätt av min stabila frukost att tiden bara sprang iväg till lunch då jag slarvade lite, blev en pasta sås på kyckling oxh lite matlagningsgrädde och pasta, men det var faktiskt en mycket liten potion. Jobbade på mätt och belåten innan jag promenerade hem vid 15 tiden även då i bra tempo i ca 20 min väl hemma blev det en kopp kaffe med min man som stannade hemma från jobbet idag oxå pga magsjukan han hade igår. När vi pratat massor så åkte jag och stora killen Rasmus till ishallen och åkte skridskor, jag hade rotat fram mina gammla och skit va kul d va eller jobbigt oxå, där kan man nog bränna lite fett tror jag. När jag kom hem började jag med kvällsmaten våfflor till Rasmus och Martin och en ur god omlett till mej.

Snabb och god omlett:
2 ägg
1 tomat
1/4 gul lök

Gör så här:
Knäck äggen i en kopp och rör samman ägg gula och äggvita.
Häll i en stekpanna gärna tyflon så slipper du steka i fett.
När äggen börjar bli ljusgula lägger du på tomater och lök som du har hackat och slutligen viker du den ena sidan över den andra. Låt steka på båda sidor så den håller samman ordentligt.
 Servera gärna med lite sallad och ett glas vatten.

Ur gott och så mättande. När barnen hade somnat så tog jag på mej mina ytterkläder och gick en powerwLK PÅ 1,5 timma och svetten bara rann oom mej när jag kom in igen =) ¨då la jag mej på golvet för 30 minuters styrka.

Nu sitter jag nyduschad och har intagit en banan och massor med vatten ska strax inta sängen men ska nog gå ner till min man lite först.

Nu har jag dessutom blivit lite nyfiken på vilka alla är som läser här, jag vet ju endel, men ni som aldrig gör er tillkänna? Snälla släng in en komentar vore kul att veta!

puss å kram å nyp i stjärten =)

Kommentarer
Postat av: Emelie & Melker

Jag läser, GIVETVIS ! <3

2011-01-04 @ 21:52:36
URL: http://krakelspektakelgossen.blogg.se/
Postat av: Tilde

fan vad grym du är Malin! Bra jobb :)

Jag läser, såklart :)

2011-01-05 @ 08:21:27
URL: http://fredstam.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag läser också:)

2011-01-06 @ 13:49:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0