Dag 3

Den  tyngsta dagen hittils har blivit frestad många gånger och då redan i morse när jag skulle äta frukost och fick se den goda fruktyoghurten som inte är speciellt fettsnål eller sockerfri. Men jag stod emot och åt mitt ägg och mina knäckemackor precis som igår, dock var bananerna slut så d blev en clementin ist, vilket märktes eftersom jag var hungrig ganska snart efter att jag ätit, men stod emot allt vad ontyyigt hette.
Nästa frästelse var när jag kom in på munken och skulle köpa min lunch, då kommer man rakt in i deras nybakat hörna där det luktade gott av allt fika bröd och kakor, men jag klev på och hittade en soppa. Litet kcal innehål, perfekt, om den inte hade smakat skit men jag pinade i mej den och tog en banan och ett äpple efter för att hålla mej mätt.
När jag hade traskat hem så åkte jag och barnen till mormor och morfar där dem skulle ha några släktingar på fika. Mormor hade bakat massor med goda kakor och bullar, men jag var tapper och tog mej inte ens en frukt till kaffet, en slät kopp blev det med andra ord. Väl hemma lagade jag en jätte god laxpytt till mej och barnen på 2 laxfilér och wokgrönskaer till det åt jag en msk tzatziki som jag gjorde i måndags. Jätte gott var det.
Nu har jag precis tränat 40 minuter på golvet till ett super träningsprogram som jag hittade på denna hemsidan:
http://marianova.com/groups/kom-i-form-hemma-med-ako-och-soheil/grouptext/kom-i-form-hemma-har-ar-veckans-traningsprogram

Jag tycker bara en sak är lite svårt och det är att laga mat som både jag och de övriga i familjen kan äta. Visst kan jag koka grönsker och äta sallad ist för potatis pasta och ris, men det är inte mitt stora problem. Det är att Melvin och Rasmus behöver bra mkt mer fett eftersom de växer så mycket fortfarande, Melvin lägger ju inte på sej i vikt vilket inte blivit bättre de senaste veckorna då han matvägrat =( Rasmus äter allt jämt, men har lite problem med magen och då behöver han ju mkt fibrer för att hålla igång magen så att säga. Jag tar gladeligen emot tips på bra mat som vi alla kan äta eftersom jag ändå alltid lägger extra smör och grädde i Melvins mat.

I morgon är jag ledig från jobbet vilket innebär en power walk på förmiddagen innan Martin ska jobba. Sen vet jag inte hur jag ska spendera eftermiddagen och kvällen. Är det någon som vill hitta på något är jag öppen för det mesta =)

Jag är med i en utmaning oxå d har jag glömt berätta för er... men jag är med i en grupp på FB den heter Sex Månader till Midsommar och vi är ett gäng som peppar varandra till sund mat och träning. Utmaningen är iaf att träna 3 timmar innan Söndag, tänkte jag skulle sammanställa min vecko träning nu så jag vet va jag har kvar för att ha fixat utmaningen...

1,5 timmas PW igår
30 minuters styrka igår
30 minuters styrka idag
= 2,5 timme.

Detta innebär att jag kommer ha klarat utmaningen i morgon efter min PW =) sen har jag ju faktiskt tagit endel promenader till och från jobbet och då gått lite omvägar, men jag tycker inte tempot har hållt för att kallas pw eller träning eftersom jag inte velat bli svettig när jag ska sitta på jobbet sen. Men på min PW igår då rann svetten kan jag lova.
Nu blir det lite bubbelvatten i väntan på världens vackraste man =)
'


Jag december 2010

Nu ska dessa hemska kilon bort och så här ska d bli ist.



Jag oktober 2008

Skiljer typ 22 kg vilket syns ganska väl =/
heja på mej nu

Kommentarer
Postat av: Tilde

Vi kanske kan hitta på något i helgen? Andreas är iväg och kör lör-sön så jag är ensam hemma.

2011-01-06 @ 10:37:31
URL: http://fredstam.blogg.se/
Postat av: Anonym

tycker du ser superfin och fräch ut på den nya bilden iaf <3

2011-01-06 @ 11:48:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0