Underbar morgon eller inte

Vilken pissig morgon... fast jag är på ganska bra humör ändå. Började med att Rasmus vaknade trött och grinig ville inte äta eller klä sej, men tillslut va d fixat iaf, men då började Melvin han ville inte äta sin gröt så fick bli smörgås till honom ist. När vi sen skulle gå till dagis visade det sej att jag inte hittade mina nycklar *jippi'* ut i bilen och leta men inte f*n var dem där, började fundera på när jag hade dem sist och kom fram till att Melvin hade dem när vi var och handla igår. Shit kan han ha slängt dem på golvet på City Gross igår? Ringer till Martiin som inte svarar, ringer igen, ger mej inte då svarar han att han kanske har dem i sin jacka *pucko* han kollar det och mycket riktigt i jackan ligger mina nycklar. Jaha tur vi har larm på huset så jag kunde larma och sen låta dörren vara olåst iaf. Lämnade R på dagis gick jätte bra inget ledsen idag heller, sen fick jag och Melvin knata iväg till Jula hotell för å hämta nycklarna då, svin halt, blåsigt och kallt kan jag säga men nycklarna fick vi och nu är vi hemma igen.
Har vikt tvätt och satt på en maskin tvätt till nu, och så skulle jag dricka en kopp kaffe nu till mitt bloggande, men va tror ni händer, jo kaffebryggaren total strejkar, vill inte brygga en droppe Hurra vilken morgon. Har även letat som en tok efter mina glasögon eftersom jag har en släng av huvudvärk så tänkte det skulle lindra lite iaf, men dem är kvar på jobbet sen i fredags så får väl ta en promenad till om en liten stund så jag kan hämta dem.

Har inte hittat måttbandet heller, men det kan ju inte kosta många kr att köpa ett nytt så får väl göra det i nästa vecka. Melvin leker hur bra som hellst med sej själv på golvet nu så ska snart passa på att skala potatis till lunchen idag, eller inte till mej men till Rasmus. Idag blir det ungsbakad lax med sallad och romsås för Rasmus del även potatis, Melvin som vägrar hemlagad mat just nu får väl ta en semper burk då, hur nu semper kan laga godare mat än mamma men men huvudsaken är att sparrisen äter... Näpp skala potatis, mellis till liten och promenad va d ja... tjing för en stund

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0