Vilken härlig dag...

Har haft en helt underbar dag! Allt flöt på jobbet jag blev klar med bokföringen på ena bolaget och jag hann med att sola på lunchen, ja solen var ju bakom moln så smet in på meddo och la mej 15 min i solariet riktigt skön powenap... Jag lämnade jobbet 50 minuter tidigare än vanlig då jag hade en tid hos optikern kl 15:15 sparng dit och ordnade linser så man kan ha solbrillor när solen lyser starkt ute... sen gick jag en lite omväg hem och packade mina och barnens badkläder innan jag styrde bilen mot dagis för att hämta upp Rasmus. För andra dagen i rad blev vi tvungna att säga hej då till en fröken som gick på semester nu och när hon kommer tillbaka så är vi på semester och sen börjar ju Rasmus i skolan. Även om jag det senaste året varit mycket besviken och irriterad på dagispersonalen, såpass att Melvin fick börja på ett annat dagis, så känndes det lite sorgligt och jobbit att säga hej då... Dem har ju tagit hand om min son alla vardagar i 5 års tid. Man har ju byggt upp en relation till dem. Men det kommer bli bra detta i, Rasmus längtar efter skolan och vi trivs så himmla bra på det dagiset som Melvin går på nu...
Ja ja när Rasmus och hans saker var instuvade i bilen åkte vi och hämtade Melvin för att sedan åka till Skara badet. ååå va mysigt vi hade, barnen var så goa som bara dem kan vara, även om Melvin är en tokig vilding som bara är överallt, kan inte släppa hans hand två sek på land för då rusar han iväg på det hala golvet mot poolerna där han inte bottnar. Ska köpa ordentliga armpuffar till honom så han kan röra sej lite i vattnet iaf. Vi fikade, Melvin glass och festis och Rasmus varma snacks och festis och jag tog en kopp kaffe. Badade lite till och sen var det dags att gå upp och byta om. Även här då det brukar kunna bli bråk med dusch och påklädning skötte de sej över förväntan... men vi var inte ute i bilen förän kl 18:20 och tanken på att åka hem och börja laga mat var inte för kul, så vi styrde kosan mot Ica Munken här istan och inhandlade deras lösvikts sallad, Rasmus älskar att peka och välja allt från räkor till kyckling klubbor. Lite godis till honom slank ner oxå oxh så fick Rasmus hyra en film. Sen åkte vi hem åt och myste i soffan tills Melvin var så trött att han inte kunde vara still i rädsla att somna, då gick jag upp med honom och la honom. Sen myste jag och Rasmus framför tv:n till filmen " som hund och katt" en kul film får jag säga... sen sten somnad även han och nu sitter jag här och väntar på min stora kille som jobbat såkallad "hel panna" 8-23 med andra ord. Han lär vara trött nu när han kommer hem.

I morgon borde jag åka till jobbet ett par timmar och fixa, men i morgon är enda dagen på ca: 2 veckor som vi har tillsammans alla 4 så jag väntar nog med det tills på söndag och kollar om svärmor kan vara barnvakt några timmar då ist. Då ska nämligen Martin åka med min morfar till Falkenberg och se på fars på vallarna, så då är vi inte tillsammans ändå. Tror nog jag gör så.
Matmässigt har både gårdagen och idag varit super, inte svårt alls, känner att jag fått rätt inställning, man kan äta allt ibland... det är mitt nya måtto.
Nu ska jag hoppas på att Martin snart dyker upp i dörren så vi kan lägga oss tillsammans, så mycket mysigare än var för sej, tycker ni inte? Kram på er

Kommentarer
Postat av: Linda

Jaså går Melvin på Borgen, vad kul :) Låter som om ni haft det riktigt bra på Skarabadet.

2011-07-02 @ 20:30:05
URL: http://linchisblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0