Kolhydrat frossa!

Har jag haft i går och idag, efter att jag mått pyton några dagar så har jag mest slappat i soffan och njutit av god mat och onyttigheter. Jag kommer låta det ske dagen ut, men i morgon blir det skärpning igen.
Min älskade sambo har sett till att hans mer eller mindre utbrända sambo fått återhämtning i form av mat, nu mår jag bättre... Kan det vara så att jag varit för hård mot kroppen? Jag har i princip uteslutit kolhydraterna en tid vilket har resulterat i svängande humör och i går morse hade jag ett mindre svimmnings anfall och mådde pyton hela dagen, fick åka från jobbet vid lunch och sov mej sen igenóm hela eftermiddagen. Troligen var detta en varning från kroppen. Nu har jag laddat om batterierna I morgon är en annan dag och det är dags att ta tag i de sista kilona, men skulle jag inte nå mitt mål tills på fredag då jag har mitt mål datum är jag ändå nöjd, jag har tappat 22 kg på 5,5 månader och jag trivs med min kropp ( om man bortser från ica kassarna till bröst, men d kan jag inte göra mycket åt i nuläget iaf)

Dagen började bra med en tripp till Labbeklubbens utställning här i skara, hunden jag visade (Poetrys Minette) blev tvåa i klassen och jag och Rasmus var hemma kl 11 igen. Men då dalade humöret. Irriterad och lessen om vart annat men eftter mat bestående av torsk, broccoli och skagen röra så åkte familjen till skövde och Stellas lekland. Vi hade super mysigt och roligt bara vi fyra barnen lekte av sej och mamma och pappa fick oxå leka, men aj vad ont i rumpan jag har efter rutchkanan "vågen" man lixom lyfter 5 cm och landar med en duns på rumpan mej gud va kul d va, kan även se det som dagens motionspass då klättringen inte är att leka med, även studsmattan kräver endel haha... Rasmus dröp av svett och Melvin gnuggade ögonen när vi lämnade leklandet kl 16 och begav oss hem. Väl hemma satte vi igång senaste film köpet, Trassel och myste i soffan innan matlagningen skulle sättas igång. Jag kan inte med ord beskriva hur skönt det är att ha Martin hemma en hel helg!

Nu sover Melvin trött efter dagens bravader och mina stora killar kikar på "ett småkryps liv" som går på tv, men snart är den slut och även Rasmus ska i säng, sen blir det barnförbjudet i soffan... :)

Hoppas ni andra har d lika bra som jag!!!

puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0