Sjung om studentens lyckliga dar...

Det ser mörkt ut för alla studenter på fredag. SMHI, YR och de andra sajterna lovar ihållande regn hela dagen. F*n va trist... Studenten ska ju vara solig och fin inte regning och våt, jag hoppas att dem har fel, att vädret kommer bli som idag typ... växlande molnighet är perfekt.

För snart tre år sedan tog jag studenten, en vacker fredag i Juni 2008. Efter nästan tre års slit med en son vid sidan av skolan som tog upp min tid. Jag gjorde det. Många klagar över att dem har så mkt i skolan hela tiden och att det känns som dem inte kommer fixa gymnasiet. Jag säger bara en sak, man klarar det man måste även om det kräver vissa omprioriteringar. Jag tog studenten, kanske inte med dem bästa betyg, dem hade säkert kunnat vara bättre, men utefter mina förutsättningar är jag nöjd, hur många 19 åringar skulle klara av en linje som Samhäll/Ekonomi som kräver endel plugg och dessutom ha ett hushåll och en son att ta hand om?
Det var inte lätt och ingen dans på rosor, skulle jag få för mej att vilja plugga igen skulle jag behöva läsa upp några ämnen, men jag tog mej igenom tre tuffa år. Något jag inte hade klarat utan ett fantastiskt stöd från vänner och familj, folk som alltid ställde upp. När jag var tvungen att plugga så kunde mamma eller pappa ta Rasmus ett par timmar. Martin ställde upp genom alla studentfester och tog hand om Rasmus ttill 1000, bara för att jag skulle få vara med om en oförglömlig tid, jag är så tacksam för att jag fick vara med min klass på alla roliga tillställningar. SP3A i mitt ♥!!!

Vi som tog studenten i Skara 2008 hade turen att endast få 10 droppar regn på oss, men jag tror vi hade varit lika glada även om regnet stått som spön i backen, det är en sån oförglömlig kännsla att få springa rakt ut i folkvimmlet i sina fina studentkläder och skrika FY FAN VA VI ÄR BRA!!!

Till alla som ska ta studenten nu 2011 vill jag bara säga LYCKA TILL och ta vara på er dag oavsett väder, det händer bara en gång i livet!




på flaket påväg på kortege



Glad efter utsprinnget men aj vad ont i nacken jag hade!


La familia



Glada studenter på väg mot nya äventyr!!!


Kommentarer
Postat av: Malin

Hoppas du kommer ihåg att ja räddade din studentmössa Malin ;-) Kram

2011-06-09 @ 12:19:57
Postat av: Malin Bergh

hahah Malin klart jag minns! Du räddade ju hela min dag genom detta =)

2011-06-09 @ 13:58:55
Postat av: Malin

Så bra, haha! Mysig blogg du har förresten,kommenterar ju typ aldrig, men läser väldigt ofta iaf =)

2011-06-13 @ 15:17:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0