Sommar, sommar sommar...

efter en mycket lugnare dag på jobbet, en super lunch med Frida och två träningspass med henne så sitter jag i soffan, nyduchad, äten och dricker lite cola zero. Spinningpasset var toppen benen pigga och jag körde allt vad jag hade. Centerpasset var oxå riktigt bra och jag tror bestämt att det kommer bli träningsvärk i morgon, iaf i axlar och skulderblad. Nu har jag och Martin planerat lite inför kommande helger i juli och hur vi ska lägga upp det. Känns som det kommer bli några turer till Orust och mormor och morfars sommarstuga.
Martin ska ju faktiskt vara ledig ganska många helger så jag tycker det låter som en bra idé.
Den 6 juli kommer Rasmus åka med min faster, hennes man, min kusin och hennes familj till Gotland där kommer han vara i 6 dagar och hälsa på sin mormor och morfar, kul för honom, han vill verkligen åka dit men det kommer bli väldigt tomt här hemma, ingen 6 åring som trottsarr i tid och otid =)
Han har nämligen kommit i värsta 6 års trottsen allt är fel vad man än säger och han hittar på dumheter som han vet han kommer få skäll för bara för att... Som i söndags då han startade dagen med att klippa sin mamma när jag låg och sov, han fick sej lite skäll och jag berättade även att det kan vara farligt tänk lixom om jag eller han fått saxen i ögat :/ men det rann av honom snabbt, i ett obevakat ögonblick klippte han av snöret till våra persienner, vår blomma i fönstret och sin egen lugg, vad ska man ta sej till? Trodde det gick in första gången, men nu har han strängt saxförbud och alla saxar är väl gömda för såväl 1 åringar som 6 åringar...
I morgon är det redan Onsdag och på fredag är det midsommar/ min födelsedag. Vi ska fira med mormor och morfar äta gott och njuta.
Sen är det inte långt kvar, valparna kan komma när som hellst efter det och jag längtar, jag nästan hoppas att dem ska födas på natten så jag och mormor får sitta uppe och föda valpar, det är en viss charm och adrenalin kick och visst är det mysigt, att sitta i mörkret och ta i samtidigt som hunden krystar för man vill lixom hjälpa fast man inte kan... Hon är tjock nu Chilli, riktigt tjock jag börjar tro att det är 9-10 stycken i men en kull på 6-7 skulle vara det optimala, men det blir så många det blir. Det är 3,5 år sen vi hade valpar sist och det ska bli himla kul, mysigt och bra, japp det ska det...

Nu kallar snart sängen, men jag är inte speciellt trött tror jag väntar en stund till, kollar runt bland bloggar och softar. Hoppas att Mormor snart är klar med Anna Jansons senaste Gotlands roman så jag kan ta över den, jag får alltid sån läs lust under sommaren, inte så konstigt, finns det något skönare än att sitta på altan med ett gott glas vin och läsa en bra bok? nä tror inte det... Natti på er gosegrisar



Kommentarer
Postat av: Elin Gabriella

Hej vännen!

Är det många valpar tingade? Eriks pappa har alltid haft golden och han är sugen nu igen... Han har precis blivit pensionär och allt. Visade några utställningsbilder och så på din fb när han var här och han tyckte dom var hur fina som helst :)

Kram!

2011-06-22 @ 07:56:33
URL: http://elingabriella.se
Postat av: Emelie & Melker

Åh, hundvalpar. Blir ju helkär!

Va fasen, jag hade ju missar helt att du är igång med bloggandet igen! Kul att kunna följa, var på tok för länge sen senast... :(

Grattis i förskott vännen!

2011-06-22 @ 20:50:22
URL: http://krakelspektakelgossen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0