Midsommarafton, födelsedag och mål!

Midsommaraftonen igår var helt perfekt! Barnen vaknade redan 7:00 och Martin tog upp dem (utan att väcka mej tror dem iaf) och strax efter det kom dem in igen och sjöng för mej och jag fick fina paket på sängen. Vi myste sen länge i sängen framför tv:n och barnen lekte lite. Strax efter kl 9.00 kom svärföräldrarna och Martins lillasyster hit med räksmörgåsar, som vi avnöjöt med kaffe. Jag fick födelsedagspresenter även utav dem och sen provade vi min ena födelsedagspresent, zumbafitness till PS3 skit kul verkligen, nu kan jag träna zumba även när Martin jobbar kväll och barnen somnat. Perfekt! När dem hade åkt var det dusch och iordningfix av la familia innan vi skulle bege oss till min mormor och morfar för midsommar lunch och födelsedagsfirande. Supermysigt och vi trottsade kyla och satt ute och åt sill ändå. Klockan två skjussade jag och Martin mormor, morfar och Rasmus till busstationen i skara där dem tog Lundsbrunnståget till Lundsbrunn och vi tog bilarna då Melvin behövde sova och vi ville ev åka hem tidigare än tåget. Där ute var det ett jätte fint midsommar firande med dans och massa mysigt, dessvärre vräkte regnet ner och efter någon timma stuvade vi in oss i bilarna och åkte till Helena och Thomas (vänner till mormor och morfar i lundsbrunn) där vi fick tårta och kaffe, fick oxå inspektera hennes nykläckta kycklingar som Rasmus blev tokkär i, lekte givetvis med hundarna lite oxå innan vi begav oss tillbaka hem till mormor och morfar där vi avnöjt en fantastiskt middag, grillat vildsvinsfilé, potatis sallad och god dryck. Vi satt och pratade och hade så mysigt, Rasmus somnade runt 22:30 i morfars säng och där fick han ligga kvar hela natten. Melvin somnade runt 21.00 men vaknade vi 23 för att det var trångt och jobbigt i vagnen, så vid 23:45 knallade vi hem genom stan efter en mycket fin midsommar och födelsedag. Jag vill tacka alla mina fina vänner som sms:at, ringt eller skrivit på FB till mej, blir rörd av att så många hört av sej... TACK!!!


Det var ju en sak till som jsg skulle fixa till igår, nämligen nå min mål vikt. Jag missade med 1 kg... Men jag är super nöjd ändå. När jag startade den 3 januari i år vägde jag 89,9 kg jag hatade min kropp, och därför åt jag ännu mer... Men när Joanna en kompis syster startade FB gruppen "sex månader till midsommar" bestämde jag mej för att fixa detta. Jag hade igår när slut datumet var gått ner till 68 kg blankt, mitt mål var att gå ner till 67 kg innan midsommar och att innan året är slut vara nere på 65 kg. Jag kommer fixa detta och de sista tre kg kommer ta tid, men dem ska bort dem oxå oxh denna gången ger jag mej inte, inte när jag kommit så långt... Jag har mätt mej endel oxå oxh kan meddela att jag tappat 18 cm i midjan, 23 cm om min "tjockismage" (längstner där jag är som tjockast), 10 cm om rumpan, 10 cm runt brösten och 4 cm om överarmana... totalt 55 cm på hela kroppen, mer än en halvmeter med andra ord... JAG ÄR STOLT ÖVER MEJ SJÄLV!!!!

Hoppas ni haft en fin midsommar, jag bjuder på bilder i morgon PUSS

Kommentarer
Postat av: Louise

Du är grymt bra!!!!

2011-06-26 @ 00:41:18
Postat av: Tilde

Riktigt awesome siffror, men du har jobbat hårt också! Grattis tjejen, du är grym! :D

2011-06-26 @ 09:23:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0