Valpar

Nu har både tvätt maskinen och Rasmus tystnat, kanske borde jag gå och hänga upp tvätten, men har ingen lust, det kan vänta tills i morgonbitti. Känner att tystnaden nu börjatt bli lite tråkig, men tv:n lockar mej inte alls, hoppas sambon kommer om inte alltför lång stund.

Vet ni vad förresten? Snart ska det bli valpar, min och mormors gemensamt ägd hund (bor hos mormor) är dräcktig. Valparna väntas födas Torsdagen efter midsommar. Som vi har väntat, det är 3,5 år sen vi hade en valpkull senast och nu är det dags igen. Gissa om jag kommer vara mycket hos min mormor i sommar. Vill ni läsa mer om kenneln eller bara titta på hundarna kan ni surfa in på www.catchword.se

Hundar är ju mitt absoluta hundintresse, men det har fått stå tillbaka lite till förmån för familjen det senaste året. Men ju äldre barnen blir ju mer kan jag ägna tid åt mitt intresse. Min tanke är att jag nu ska få klart min domar utbildning så jag sen kan dömma på inoffeciella utställningar i Goldenklubben. Men jag måste gå domarelev två ggr först så det måste jag ta tag i. Förhoppningsvis ska jag vara klar nästa vår så jag kanske kan döma år 2013.. Skulle vara roligt.



Jag ställer ut den blivande mamman (Catchword Casablanca)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0