Veckan från helvetet

Trodde verkligen inte veckan kunde bli sämre när jag bloggade i Måndags, men det kunde den tydligen =( igår när jag kom hem efter ett pass på gymmet skulle jag gå upp och duscha Melvin hostade till medan jag var där uppe men jag tänkte inte mer på det men typ 5 sek senare hör jag hur han ulkar och sen skriker hysteriskt så jag slängde mej in i hans rum och möts av en hemsk spya i hela sängen och över hela honom... Ropade på Martin som kom springande och han rev lakarn, bäddade rent medan jag och Melvin duchade bort allt. När Martin gjort klart och Melvin hade duschat tog Martin och gjorde iordning honom igen medan jag duschade själv... Vi trodde han kräktes för att han var så snuvig och fått massor med slem i magen... Men bara 15 min efter att vi fixat i ordning var det dags igen ytterligare en kaskad av kräk och dusch/ nya lakarn ännu en gång. Sen har det hållit på ca var 20:e min hela natten.. När M hade spytt ner sin säng 3 ggr och vår 1 gång bäddade jag upp luftmadrassen i hans rum till oss eftersom den är mkt lättare att tvätta av när den blir äcklig än våra sängar. Vi fick bädda rent ytterligare 3 ggr där =/ så fort han fick i sej lite vatten kom det upp igen och så har vi haft det hela dagen... Jag sov kanske 1,5 timmar i natt Martin var uppe när byte av sängkläder behövdes så han fick sova lite mer iaf... kl 6 vaknade Melvin och både bajsade och spydde igen... Då gick jag upp med honom han spydde i soffan och så men jag höll ut till kl 7 då slumrade jag till sittandes medan Melvin satt vaken i mitt knä och jag insåg att jag inte kunde vara vaken mer. Gick upp och väckte Martin som tog med båda barnen ner och jag la mej för att sova, vaknade vid 8.30 tiden och ringde jobbet för att säga som det var... jag va inte välkommen med magsjuka baciller om man säger så... somnade om någon timma sen ringde jag dagis, Rasmus får ju inte heller vara på dagis efter som smittorisken är så hög. Dem tyckte nog han skulle va hemma i morgon med men vi skulle höras när vi vaknat i morgon... Melvin sover sen en timma tillbaka och ännu verkar det vara lungt, men han hade 39,1 i feber när han gick och la sej... Jag vet inte om det är psykiskt eller om jag håller på att få samma skit, men magen är orolig och jag känner mej väldigt slö... Hoppas inte vi andra åker på något har varken tid eller lust med det... I morgon ska det filmas en grej med jobbet och jag bör verkligen vara med, men om vi ligger med huvudet i toan så får dem klara sej ändå... Jag kommer nog ta det lite lungt i morgon iaf... Åker nog upp till kontoret en sväng, men kanske inte hela dagen. D är inte lätt att vara hemma själv med två barn när bara den ena är dålig, Rasmus blir rastlösa och behöver stimmuleras, men som förälder kan man ju inte gå ut när ett barn kräls hela tiden. Idag cyklade jag och R till City Gross och handlade lite iaf, men han behöver mer, och är Melvin sjuk i morgon oxå så måste han få göra lite saker, då kanske han får följa med mej till garaget när inspelningen börjar...

Har ju lovat bilder från helgen, men orkar inte fixa det nu, lovar att det ska komma så småningom, kanske i helgen?!
puss på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0