det går i 100 knyck!

Go kväll alla glada!
Jag sitter nu in krupen i min pyamats och bloggar lite... Igår var det ju morsdag, något som jag tycker är en ganska onödig grej egentligen, likaså farsdag. Känns som att det mest ska skspa stress och en liten "tävling" om vem som fått den finaste morsdagpressenten, som dessutom inte barnen fixar så ofta utan sambon/ pappan till barnen. Något som jag kan tycka är lite fel... Vi firar iaf inte mor/farsdag speciellt mkt i vår familj och igår blev det kanske ännu mindre än vanligt då vi i vanliga fall brukar ge mamma/pappa sovmorgon och en brakfrukost. Men eftersom Martin skulle upp och jobba tidigt och jag var mer sugen på PW än sovmorgon så blev det tidig uppgång och snabb frukost innan M åkte till jobbet kl 9.30. Någon som däremot gillar att fira morsdag är Rasmus, innan jag ätit klart frukosten fick jag nog 5 teckningar =) sötnos, det är just sådanna presenter jag vill ha. Något han har gjort själv till mej!

Jag körde sen mina fina barn till deras Farmor en sväng där dem skulle få vara ett par timmar då jag och mamma skulle ha lite "mor och dotter mys" med shopping och lunch i skövde.
Vi kom hem med ganska många kassar var och jag fick tag på i storsett allt jag sökte.
Ett par beigachinos, ett par vitatygskor, ettpar remsandaler, löparbyxor+jacka och en jeansjacka. Det enda jag fick med hem till barnen var en shorta till Rasmus som han ska ha på min lillebror Antons student den 10/6...
Ja riktigt nöjd är jag med alla mina köp. jag bjöd mamma på en fika lunch oxå, räkmacka till henne och räksallad till mej. När vi kom hem var klockan redan kvart i fyra så jag åkte bara hem och bytte till träningskläder innan jag skulle till gymmet på ett spinningpass. Innan jag åkte ner till hälsostudion ringde jag Martin som kom med det fina beskedet att han skulle komma hem vid 17 tiden ist för 23 tiden. Lyckan var total.
Vi köpte hem mat från Rocco i skara (sallad till mej såklart) och pizza till Martin och Rasmus. Melvin var så trött så han fick äta lite rester tidigare på kvällen så han sov när vi åt.

När Rasmus oxå somnat hade vi vuxenmys framför tv:n med c/o Segemyr, solsidan och miss secret agent 2. En toppen dag helt enkelt.
Idag har jag oxå hunnit med massor, jobbat, lunchtränat,jobbat igen, storhandlat, tränat och däremellan ätit oxå. Nu ska jag snart krypa ner i min goa säng, har tänkt mej en PW innan jag ska lämna Rasmus i skolan kl 8.30 han ska få träffa sin klass igen men denna gången ska jag åka till jobbet emellan. Sen på kvällen är en PW med Sandra Kalén inbokad så det blir en gym fri dag i morgon. Ska på utv samtal på Melvins dagis oxå... kan bli körigt i morgon oxå... natii godisbitar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0