Lucia på dagis

Sitter och kollar på sammandraget från sim VM i Dubai, min kusin Mattias är ju med och simmar för sverige så man är allt intresserad. Har ju själv simmat en gång i tiden så lite intresse finns allt kvar.
Om en halv timma börjar kvällens höjdpungt, Maria Wern på 4:an grymt bra kriminalserie som är inspelad på paradisön i öst, dvs Gotland =)

I eftermiddag var vi ju på lucia firande på dagis. Jättefint och barnen var sååå duktiga, Rasmus sjöng med i varenda sång och kunde alla rörelser helt felfritt =) det är mammas stora kille det. Martin fick åka direkt efter lucia framträdandet till jobbet och missade med andra ord fikat, men jag hade min mormor med mej så lite sällskap hade jag allt. Martin jobbar ju egentligen dag denna vecka, men hans snälla (läs med ironi) chef har kommit på att han ska jobba 12 timmars pass på tisdagar dvs 8-20 oich kväll på onsdagen den veckan 15.30-23 bara för att han och den nya kocken ska bli mer samspelta. Jag har inte jobbat på dagen idag trotts att jag kunnat, men vi kände att vi kunde ta en dag tillsammans ist och vi har haft riktigt mysigt med en promenad till stan och bytte en födelsedags pressent Melvin fått dubbelt av och sen fixade vi även den sista julklappen, så nu är det färdigt för i år =)

I morgon ska det julfixas lite, jag ska göra köttbullar och baka bröd har jag tänkt sen när Melvin somnat ska jag, Martin och Rasmus bygga pepparkakshus är tanken. Ska bli mys å kunna ägna 100% på mys med Rasmus som faktiskt har glädje av att göra det. Tycker det är smidigt att göra utan Melvin så man slipper vara livrädd att han ska bränna sej på sockret som man ska ha till klister... Sen ska jag få i väg två paket från Tradera oxå.
Klockan åtta i morgon kommer min snälla mamma och ska ta med Rasmus till dagis eftersom vi ska vara hos Tandläkaren redan kl 8.20 med Melvin får se hur det går, han som inte vill gapa på beställning hehe... Sen blir det hem å fixa lite innan Rasmus kommer hem å äter och vi beger oss tillbaka till VC redan kl 13.30 för BVC mäta, väga, läkarundersökning och 1 års spruta står på schemat så har vi otur har jag en febrig kille på fredag, men vi får hålla tummarna för att han slipper det...

På fredag ska jag ev morgonfika med Chris och Elton, om någon mer vill haka på får ni hojta sen blir d slappar eftermiddag innan vi ska träffa grannarna och baka julgodis på kvällen. Ska bli jätte mysigt... Sen är det redan Lördag och julfest med mitt jobb. Mina snälla svärföräldrar ställer upp när vi ska på teater och äta julbord. Blir nog inte så sent, känner inte för massa party, d är inte värt det dagen efter... Ja sen blir nog Söndagen ganska lugn, ska försöka städa huset så jag bara kan snabbstäda innan jul sen. Damma osv på övervåningen så kan jag bara gå över det värsta i nästa vecka.

Jag är nämligen en ritkig traditions människa och hemma hos mej har man alltid tagit in granen dagen före julafton och den traditionen är jag stenhård på, här kommer ingen gran in före 23:e december...

Nu skulle det vara massa fina bilder från lucia här, men eftersom Martin fick med kameran till jobbet får det vänta tills i morgon... Ni får nöja er med mitt lååånga inlägg hahha

Natti på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0