Baka baka liten kaka

Jaha nu har jag två bloggar mindre att läsa helt plötsligt, Emelie och Caroline ska tydligen lägga ner sina bloggar helt, trist tycker jag¨som älskar att sitta och läsa och även skriva själv, för mej är det en avkoppling att skriva i bloggen. Hur som hellst kommer jag inte lägga ner min blogg...

Vad har hänt sen sist då? jo d har ju varit val och det kan väl inte ha ungått en enda levande svensk människa att SD kommit in i riksdagen, fördjävligt enligt min mening... ett främlingsfientligt parti som vill skicka hem alla muslimer har inte i riksdagen att göra, men d va tydligen enhel del svenskar som inte höll med mej på den pungten. Annars är jag som MUF:are givetvis mkt glad över att moderaterna ökade drastiskt och att vår kära partiledare Fredrik Reinfeldt blir sittande som stadsminister ytterligare 4 år. D hade varit en katastrof om Mona Sahlin blivit stadsminister d måste jag säga. Hemskare människa får man leta efter eller d skulle vara lars Ohly och Jimmy Åkesson då...

Igår var det babyrytmik på öppnaföskolan. Jag måste säga att det va nog egentligen inte något för mej och Melvin, men nu är d inte så många gånger kvar så d ska vi nog fixa. Jag e alldeles för dålig på att sjunga och Melvin är på tok för rastlös. I övrigt var dagen lugn om man bortser från 50 minuter på Crosstrainern på gymmet framåt kvällen. sängen kallade tidigt och jag sov nog vid 22 tiden.

Idag däremot har jag bakat och hej va jag har bakat oxå... Melvin har suttit på min vänstra arm och sen har vi bakat två olika sorters bröd och ca 60 kanelbullar, mumms känner mej riktigt duktig att ha fixat detta med båda barnen vid mina fötter. Nu ska jag snart åka iväg till skövde för att träffa goa Anna Holmqvist va alldeles för länge sen vi sågs nu...
I morgon kommer kära Tilde hit ska bli så kul men hon kommer vid 22 tiden så d blir inte förrän på torsdag vi kan träffas å ha kul, då har jag planerat besök i domkyrkan och på museét kanske en sväng ut till varnhem å klostret? ja vi får se, men har lovat att vi ska se domkyrkan iaf...
Nä nu måste jag göra mej redo för en kväll med Anna...



Liten är sjuk idag... 38,3 i feber å ett fruktansvärt gnäll, hoppas du e bättre i morgon gubben

Kommentarer
Postat av: Elin Gabriella

Sicken sötnos :) Åh hade också velat träffa er! Hälsa henne.. Kram!

2010-09-21 @ 16:35:54
URL: http://elingabriella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0