skola å dagis på G

Har precis kommit hem från en promenad med vagn och barn, dessvärre kändes kroppen seg och d va inte alls så skönt att promenera idag som det varit de andra dagarna i veckan. Kan kanske bero på att jag vägde mej i morse... jag måste va den enda människan i världen som går upp i vikt av att äta riktig mat å inget snask och dessutom vara ute å promenera 3 timmar/dag? hur i hela friden hänger det ihop? ja jag hade alltså gått upp 0.5 kg sen förra onsdagen =(
Jaja nu sär jag hemma igen iaf, Melvin godingen leker snällt på golvet och mamma dricker kaffe och bloggar. Det är så otroligt skönt nu när han kan sitta och krypa själv, nu kan han sitta å leka med sej själv i timmar han ser ju allt å skulle det ligga lite långt bort kan han snabbt och smidigt hämta det =) mammas goding det...Mitt stora yrväder är på dagis och leker av sej, när han kommer hem ska vi äta å sen blir det lek med en av hans dagis kompisar nere i Olins gränd, ska bli mkt trevligt. När Martin kommer hem sen så kör vi upp barnen till svärmor och sen åker vi till Lidk å shoppar bara vi, ska bli så mysigt att få prova i lugn och ro utan barn som tröttnar på kläder å bara vill till leksaksaffären och väl i leksaksaffären får man ett utbrott för att man inte får va man pekar på... nä nu blir d mamma å pappa affärer ist...

Nu har jag ställt barnen ikö på Metis och Athena oxå. Metis är ju friskolan här i skara och Athena är ett dagis som ligger alldeles iintill och som inte heller drivs av kommunen.
Anledningen till detta är bla att jag hört så himmla mkr positivt om Metis som skola,man har resurser att göra olika saker med barnen oc sen även det att det bara är 15 barn/grupp vilket leder till att barnen får den hjälp och d stöd de behöver... Melvin vill jag ha på det dagiset eftersom d ligger i anslutning till skolan å man då slipper åka skara runt på morgonen... en sak är klar iaf, inte källeboda en gång till, tycker man fått aldeles för lite respons å hjälp med sådant som potträning och det måste man ju samköra med dagis, annars funkar det inte... Nä ska springa in i duschen nu innan jag hämtar den store killen och sen blir det korvstroganoff med ris till lunch mumma

hej så länge

Kommentarer
Postat av: Anonym

Glöm inte bort att muskler väger mer än fett, så det kan vara därför du "gått" upp i vikt, fast du egentligen omvandlat det "överblivna-fettet" till muskler, you go girl!

2010-09-09 @ 12:26:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0