Klädkris för ALLA

Japp idag och i morgon är det vila för mej och min kropp som gäller, det känns att det behövs idag. Trött ont i musklerna efter gårdagen och ett ganska svajigt humör. Jag och Frida åkte till badet och bara njöt, bada i rehabpoolen med massage strålarna. Så nu känns nacke/axlar bättre igen, bastade massor och bara njöt att en stund i stillhet tillsammans, blev ju en heldel skitsnack oxå kan ja ju säga. Mina bikini trosor börjar bli förstora och även bh:n så får nog skaffa mej en ny om jag ska åka till the reef och bada hehe det gör jag gladeligen. Ska vila kroppen i morgon oxå då jag känner att den måste få återhämta sej ordentligt nu. Sen blir det ct+styrka på torsdag och zumba på fredag.

Dagen idag på jobbet har ägnats åt siffror, eller för att precisera mej ännu mer bokföring och avstämming av konton. För er som inte har koll på debet och kredit innebär det att dem ska gå jämt ut och alla köp/återbetalningar/inbetalningar i företaget måste finnas på listan så det stämmer. Kan säga att det är lite dektetivarbete och man måste verkligen hitta allt, om det så diffar på 0.01 öre så måste jag hitta det felet, jag blev inte riktigt klar idag men hoppas på att bli det i morgon annars får jag be pappsen om hjälp med det sista på torsdag eftersom jag fortfarande är under upplärning så...
Ja detta jobbet gör mej helt enkelt trött i huvudet så kommer nog inte vara svårt att sova ikväll...

Jag har börjat kolla runt lite efter vår kläder till barnen nu och då i synnerhet vårjackor, men jag hittar inget som jag vill ha. Känner att jag inte vill lägga massor med pengar på dyra jackor för på dagis blir det fläckigt skitigt och det slits ganska hårt på dem kläderna. Funderar starkt på att köpa en dagis jacka i lite billigare slitstarkare material och en "fin jacka" att ha hemma när vi ska iväg på annat som inte innehåller ute lek på det sättet, vad tror ni om det? samtidigt som jag skriver detta minns jag att Rasmus vår jacka från förra året faktiskt fortfarande passar, han kan ju ha den till dagis och få en ny fin att ha annars. Vad tror ni om det? Melvin ska ha en sk allvädersoverall som är super att ha på dagis han kan sitta krypa och ramla utan att det glipar från regnbyxorna och det håller tätt. Men tycker att P.oP s är för dyr nästan 1000 kr och han kan troligen inte ens ha den i höst för så kommer den vara för liten. Har dock hittat en liknande från KAXS som är i samma material för mindre än halvapriset som jag är sugen på. Har ju haft en KAXS overall till Rasmus nu i vinter och är super nöjd den har inte släppt in vare sej snö eller vatten och han har aldrig inte ens vid 10-15- att han fryser så det lutar nog åt en sådan. Men sen va d ju detta med jacka. Jag har inte hittat en enda jag gillar än, HJÄLP VAR ÄR ALLA FINA JACKOR?!
Samtidigt som barnens garderober behöver på fyllning så behöver jag och Martin nya kläder oxå. Jag skickade iväg massor med kläder till en kompis som behövde dem då dem ändå var förstora för mej, men detta resulterade ju i att min garderob står tom. Martins kläder är tråkiga han behöver färgas upp så här i vårtider och han skulle behöva lite nya jeans oxå. Låter som detta kan bli ganska dyrt. hrm jaja vi får väl handla lite pö om pö...
Ha det gott nu har jag inget mer att skriva om ikv...



Denna jacka får agera dagis jacka i år...


995 kr är lite mkt för vår ekonomi just nu, får nog bli KAXS för 399 kr ist passar plånboken bättre =)

Kommentarer
Postat av: emelie E

Jag jobbar på VeroModa i Lidköping resten av veckan, kan garantera att det finns massa snyggt som vi kan fylla din garderob med! Kom in så ska jag hjälpa dig! =) Kram Emelie Ekeroos

2011-03-02 @ 17:11:49
Postat av: Emelie

25% på helt köp/barnplagg om du med kappahl medlem

Nu med! :)

2011-03-03 @ 07:24:31
URL: http://Krakelspektakelgossen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0