Tisdag

sitter i soffan med en koppte för att värma mej, så himla frusen efter dagis avslutningen i museeparken... Jätte mysigt var det men blåste storm och inte mer än 10 grader varmt så ja vi frös. Blev en ganska kort stund där innan vi åkte hem vid sju. Stoppade barnen i säng och dem somnade som två små stockar. Så nu sitter jag här och fryser, hoppas på att få upp värmen snart...

I dag har vi ju varit på Rasmus sin skola och träffat halva sin nya klass. Det kändes super kul och han tyckte det var toppen där så det ska nog bli bra så småning om. Men oj vilken omställning det är från dagis till skola egentligen... Helt plötsligt så ska dem gå ut på rast och även om det finns rastvakter ute så har dem ju väldigt mkt mer yta att röra sig på och väldigt mycket mer frihet.
I morgon ska jag och Rasmus iaf på treparts samtal vilket innebär att både dagispersonal, skolpersonal och vi föräldrar ska träffas och prata om skolstarten. Ska bli riktigt intressant, men jag blev lite irriterad då Rasmus dagis aldrig är ute i god tid vad det gäller sånt. Idag ringde dem och undrade om vi kunde komma i morgon eller mitt på dagen nästa vecka, och nu funkade det ju i morgon som tur var men annars är det inte lätt när det ska vara på dagtid dvs mitt på dagen när vi jobbar... jaja nog klagat bara två månader kvar, sa upp dagisplatsen igår så den 22 juli går han sin sista dag på dagis :S
Kan inte fatta vart tiden tagit vägen, känns som det var igår min lille kille började dagis och nu ska han sluta... ja det är konstig men bra!

Nu ska jag snart gå och lägga mej har fått ont i huvudet och varit alldeles för sen i säng det senaste så jag kom inte upp för pw i morse heller, men i morgon ska ja ut och gå!!! Så nu ska jag dricka klart te:t och sen sova, i morgon kommer ju mina fina mammor på fika oxå så då måste jag vara piggelin =)

Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0