Falskt alarm...

Jaha det var den natten det... så här var det. Igår hade jag ganska ont i ryggen och en lätt mensvärks liknande känsla hela dagen och fram på kvällen blev samandragningarna riktigt onda, M kom hem från jobbet och masserade min rygg en stud innan vi gick och la oss, jag var helt inställd på att jag skulle somna så småningom eftersom så har varit fallet de senaste veckorna. Men efter bara ett par minuter fick jag gå upp igen och kissa, trodde jag, men det kändes inte alls som när man kissar, snarare som om någon smälde en vattenballong och vattnet rann ut... så M ringde in till förlossningen och dom ville att vi skulle komma in genast så det var bara att åka, mamma kom hit och var hos Rasmus och när vi väl hade satt oss i bilen och börjat åka så avtog värkarna ganska omgående, vi kom int och blev grundligt kontrollerade men eftersom dom kunde konstatera att vattnet inte gått och att samandragningarna var mkt små så fick vi åka hém igen, livmodertappen fanns det ganska mkt kvar av oxå... lite besvikna var det bara att åka hem igen, vi somnade om som två klubbade sälar och sov gott tills Rasmus väckte oss kl 8.30, jag gick upp och fixa mat till oss och martin har sovit tills nu, jag ska nog gå upp och lägga mej lite till nu så jag inte får sömnbrist... jaja nästa gång vi åker in hoppas jag att det är på riktigt... vill ha ut bebisen nu... det som kom ur ballongen var bara en kraftig vattning flytning sa barnmorskan...


vill ligga så snart :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0