Jobb,ansiktsbehandling och kvällsmat...

Som alla andra dagar ringde väckarklockan vid 06.30 men hann bli 07.15 innan jag pallade mej ur sängen... sen fick man helt enkelt stressa i väg till jobbet, där det var en allmänt lugn dag. Inte mycket som hände där...Martin har jobbat kväll mer eller mindre hela veckan, så jag har inte sett hoom sen i Måndags, och så ska han jobba kväll HELA nästa vecka också, men tack å lov så e han ledig i helgen... Men idag hann vi med att ta en lunch ihop på stan, blev kina mat på Canton, mums... Va riktigt mysigt att äta tillsammans och prata om allt vi inte hunnit med i veckan...

Kl 16.00 begav jag mej från jobbet (en hel timme tidigare än vad jag ska) för att gå på mitt livs första ansitsbehandling... har fått så fruktansvärt torr och fansig hud i ansiktet att jag har sett alldeles sjuk ut... Tur att Hanna på Banken hår och hud är så himla duktig,va riktigt skönt att ligga i stolen och bli ordentligt rengjord och ompysslad. Fick veta att jag har totalt uttorkad hud och fick köpa med mej lite olika krämer som ska hjälpa min hud att få den återfuktning den kräver... har alltid varit för snål för sån lyx tidigare, men nu har jag insett att dettaär något jag ska kosta på mej var 4:e månad eller något, för min egenskull... Så det som ska stå högst upp på min önskelista till Tomten i år är helt enkelt pressentkort hos Hanna på Banken hår och hud så att jag kan göra om detta om inte allt för lång tid...

Efter en avkopplande timme hos Hanna så blev det snabb shopping på Munken (jippi) för att sen kasta mej i bilen å åka hem där mamma och Rasmus väntade på mej och maten... sen lagades det spagetti och köttfärsås till oss och mormor och morfar som dök upp efter ca en halvtimme för att äta med oss, mycket trevligt att träffas som vanligt blev de mkt prat eftersom vi i min släkt är BÄST på att prata alla på engång... men godmat och trevligt sällskap är ju aldrig fel inte ens om det blir högljutt.

Nu ligger Rasmus i sängen och sussar som den lilla gris han är :) och själv sitter jag i soffan och halv tittar på Idol... känner att jag är helt slut efterdagens bestyr och känner inte för att ta tag i kastrullerna på diskbänken. Känner dessutom att kroppen börjar ta stryk av Graviditeten så ikväll ska jag lägga mej tidigt, ska og gå upp så att jag kan kolla lyxfällan i sovrummet....



mkt skönt som jag varmt rekomenderar!


Kommentarer
Postat av: Tilde

Lät riktigt skönt! :)

2009-09-25 @ 15:12:09
URL: http://fredstam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0