Mycket fixande igår desstu mindre blir det idag...

Ja vad ska man säga? Sitter i soffan med en filt omkring mig i bara pjamasen. Idag blir det inte mkt gjort, ligger hemma med fruktansvärt illamående och lite huvudvärk, känns inte kul alls att börja veckan på detta sättet, men d är ju inte något man skälv rår över :(

Det finns heller inte något att se på tv vilket gör det ännu trökigare att vara hemma en heldag och må dåligt...film
Jag får skicka Martin till affären å hyra en fil åt mig tror jag... :)

Igår fick vi dessto mer gjort, vi börjae med att ta en tur till Skövde eftersom Rasmus skulle ha Vinter overall och jag vägrar vara sent ute iår igen. Vi fick tag på en jätte fin på Kapphal för 499 kr tyckte inte det var såfarligt heller hade med en rabatt kupong så vi fick ner den i pris oxå. Då ska man inte klaga alls. När vi ändå va på Elins Esplanad tog vi en titt in på Cubus oxå å då kunde jag bara inte låta bli de underbat söta byxorna vi såg sist vi va där med matchande mössa så vi passade på att inhandla det med, det är det första klädesplagget vi köpt!



Rasmus fina overall med mössa!



Underbart söta eller hur :)

Efter den knappa timmen på Esplanaden trog vi vidare till Ljus experten där lampor till fönstren på nedervåningen skulle inhandlas. Vi hittade fyra jätte fina lampor som nu mera pryder mina fönster i köket/vardagsrummet. Och det blev riktigt fint när jag väl fått ordning ( och efter ett och annat utbrott) så kors i taket nu finns det lampor hos familjen Bergh/Kjellkvist :)

När vi kom hem till oss igen dok pappa upp med verktygsldan i högsta huggför att hjälpa till med lite sladd gömning och lamp uppsättning, Martin och Pappa tog med Rasmus till Jula för att köpa lite lister å så det skulle kosta dem 443 kr att handla, men efter att Martin dragit sitt Jula kort där han har personalrabatt så behövde han bara betala 113 kr helt sjukt bra! Så nu finns det inte en enda fulsladd framme hos oss (eller jo några, men mycket färre).

När pappa varit så snäll å hjälpt oss med detta så åkte han och Rasmus ner till Mamma som hade varit snäll och köpt ljung till mig som nu pryder vår gavel på huset underbart fint :) och dom förberedde en riktig österrike middag med Winerschnitzel och pommes mums,  sen bjöd mamma även på nybakta muffins som hon slägt ihop... kan inte bli bättre... efter denna magiska middag blev det damsugning av golven här hemma innan Rasmus kröp i säng och vi slog oss ner i soffan framför tv:n ur kasst att Mari Ljungstdt har låtit ett tyskt bolag förstöra hennes böcker på det viset Komissarie och havet är ritigt dåligt gjord och böckerna som är så grymma. nu har dom fått två chanser av mig nu blir det inte några fler!!!!




Fina nya lampor



Fina höst blommor :)

Nu blir det slappa för mig... och se om jag kan bli av med illamåendet...


Kommentarer
Postat av: Emelie

2009-09-28 @ 13:52:04
Postat av: Anonym

FINA kläder! :) Jättesöta verkligen!

Åh den där jularabatten saknar jag när Jesper hade.. Grymt bra! :)

2009-09-28 @ 13:53:00
Postat av: Emelie

Haha hur lyckades jag? En tom kommentar med mitt namn, och en utan mitt namn.. Men det var jag båda gånger iaf! :)

2009-09-28 @ 13:53:52
Postat av: Malin

Hehe... jadu vet inte hur du lyckades, men d gick tydligen hehe

2009-09-28 @ 14:07:24
URL: http://berghkjellkvist.blogg.se/
Postat av: Tilde

Håller helt med dig om Kommissarien och havet!

2009-09-28 @ 14:33:56
URL: http://fredstam.blogg.se/
Postat av: mamma

Gulliga kläder - dom fick jag inte se live igår. Krya på dig gumman, Puss Mamsen

2009-09-28 @ 15:09:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0