Sömnlösa nätter och dagar med för den delen...

Herregud nu har jag varit själv hemma med barnen i hela 3 dagar och shit säger jag!
Melvin är inne i en riktig gnäll period han gnäller så fort han inte har 100% uppmärksamhet och ska man få något gjort öht så är det att bära som gäller, vilket inte alltid är smickrande för kroppen, börgär kännas i skuldrorna att man släpar runt på 8 kilo extra hela dagarna... Han har ju dessutom kommit in i en hemsk period va d gäller sova! Har man tur kan han sova 20 minuter på förmiddagen och kanske i bästa fall en timma på eftermiddagen och sen somna kl 19 för natten, helt ok att han somnar så bra på kvällen, men sen då? När han vaknar när vi ska gå och lägga oss varje kväll? och han håller igång minst 2-3 timmar efter det hur ska man orka?
Min slitna mamma kropp som dessutom går på strikt diet nu börja ta stryk, att inte ha sovit en hel natt på 8 månader börjar kännas och jag börjar känna att snart är det nog dags för Melvin att göra debut genom att sova över hos någon av våra föräldrar, men samtidigt bär det mej emot så fruktansvärt, min lille plutt ska ju sova hemma hos sin mamma och pappa... vet inte varför jag blivit så nojjig med detta när det gäller Melvin? Rasmus hade vid 8 månaders ålder sovit över både hos mormor och morfar (visserligen bodde vi alla där då, men helt själv hade han sovi minst en natt) och hos sin farmor och farfar... jag vill väl inte att min lilla bebis ska bli stor antar jag... men nu finns snart ingen återvändo för jag måste få sova ut!!!

Nu ser framemot helgen fredag kväll ska spenderas med Martin framför tvn och bara mysa hela kvällen, Lördagen ska det städas och sen ska jag bjuda mina goa kusiner Louise och Pernilla på middag å vi ska dricka vin å snacka skit, ååå va mys d ska bli, sen på söndag åker jag å Martin å lämnar barnen hos martins föräldrar för att sedan dra vidare till Ikea för shopping! Nu ska mina fina barn äntligen få fina rum med fina möbler och mamma och pappa ska äntligen få en riktig tv-bänks anordning... ska bli så himmla mysigt att åka å fixa allt detta själva utan barn å blöjor, vem vet kanske kan bli en sväng på A6 oxå =)

Nu ska jag passa på att fixa lite här hemma medans Melvin sover och Rasmus är nöjd med att se på tv...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0